Man väljer sina vägar

Jag har gått min väg, jag har gjort ett val, att min biologiska pappa inte finns mer i mitt liv. Jag ville inte längre gå och slicka hans sår, utan ta hand om mina egna. Det är bara det att mina är så djupa så jag är rädd att de aldrig kommer läka. Detta gör umgänget med min lillasyster väldigt svår. Har hela tiden försökt förklara på ett pedagogiskt sätt, men idag ville hon veta igen.....Varför..... Försökte förklara igen. Men allt kan man inte berätta....... Vissa saker vill man inte att andra ska veta, det gör för ont att prata om..Såren kommer upp till ytan igen..
Hon var inte bjuden på vårat bröllop, och det var helt och hållet mitt beslut. Jag skulle bara mått dåligt av det, att "pappas" ögon skulle vara där. Jag vet att jag är knäpp, men detta är något jag jobbar med.
Jag bara hoppas att hon ska förstå när hon blir vuxen. Och förhoppningsvis ta samma väg som jag.....





/En kämpe
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Lisa

Kram på dig!

2010-08-13 | 06:36:21
Linda

<3

2010-08-13 | 07:46:45
Maria

Starkt och klokt av dig tjejen! Du är INTE knäpp, du månar om DIG och de DINA och du är klok som står för det.

Kram på dig

2010-08-13 | 08:53:54
http://sessornasmamma.blogg.se/
Helena

Jag vet inte vad som hänt men när du känner som du gör så tycker jag att du tar helt rätt beslut. Jag tog ju samma beslut för många år sen och har aldrig ångrat det:)

2010-08-15 | 12:24:21
http://arendalirl.blogg.se/
louise

du är en stark och modig person,stå på dig för du känner i hjärtat vad som är rätt för just dig o din familj!

2010-08-22 | 22:08:01
http://lece.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!