Naken

Har ju inte varit här inne på ett tag... Jag har varit/är "sjuk"..
Det började med att jag blev otroligt trött, tappade matlusten och var yr. Gravid tänkte alla då, även jag, men ett litet test visade att vi alla hade fel (Kent kunde pusta ut). Sen kom alla minnen bara påhoppande, dom jag försöker lägga bakom mig. Jag kunde börja gråta för ingenting, var så trött....
Försökte få hjälp på min vårdcentral, men de skickade mig till "dr Hjärtlös"..... Några tyckte att jag skulle försöka få hjälp igen, men lusten till att bli hånad rätt upp i ansiktet en gång till fanns inte.
Jag skulle snart jobba 6 dagar i rad, då kom paniken och ångesten. Fast jag älskar det jobbet så skrek kroppen NEJ! 
Dagen efter ringer Kent mig från jobbet och säger att han ringt till vårdcentralen och "skällt ut" dom för den dåliga läkaren och tvingat dem till att fixa en tid till mig till psykologen. Han stannade hemma den dagen och körde ner mig. Sen ringde han till mitt arbete och förklarade att jag inte skulle kunna jobba på ett par veckor. Jag älskar honom så för att han är sån här. Fast han inte förstår så är han så förstående.
 
Nu tampas jag med en hjärna som inte orkar ta in information, som inte orkar bry sig och som inte klarar av att vara glad för någon annan. Nu försöker den bara med att ta information från min kropp, bry sig om sig själv och vara glad för sin egen skull..

Så jag är ledsen om någon tar illa upp, men jag orkar inte!

Detta kallas deprission......

Har funderat några dagar nu, ska jag utelämna mig själv såhär mycket..... Vad vinner jag på det??? Troligtvis inget, eller kanske en massa. Kanske känner någon annan att de inte är ensamma, kanske mår jag bra av att skriva av mig... Inte är det för att folk ska tycka synd om mig i alla fall, men kanske vara lite mer förstående.
Nu ställer jag mig här helt "naken". Vad har jag att förlora.....


....
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Jessica

Jag tror inte du har något att "förlora" bara massor att vinna.



Jag hoppas innerligt att du får hjälp, från en förstående läkare/kurator/psykolog, en som du känner att du kan förlita dig på och ta till dig av.

Jag vet att det inte är lätt att släppa in någon så.

Jag har själv försökt men mötte på fel person för mig.



Du ska veta att jag älskar dig och jag finns alltid här.

Och det vet jag att min mamma, syster och bror gör och är med.



Ta hand om dig i första hand nu.

Du är viktig.



Som sagt, älskar dig!

Puss och kram

2010-08-31 | 01:33:17
Linda

<3 Att vara ärlig kommer man långt med, tror precis som Jessica, att du har massor att vinna genom att vara ärlig!



Hoppas verkligen du hittar rätt person, som ser just Dig!



Ta hand om DIG! Tänker på dig och hoppas att du hittar ut ur detta!



Kramar

2010-08-31 | 07:49:21
Maria

En depression är inte tecken på svaghet, det är beviset på att man försökt vara osårbar och stark för länge.

INGEN är osårbar och INGEN är så stark. Du har hållt tillbaka för länge, och detta är du absolut inte ensam om.

Något som är viktigt att komma ihåg när det gäller depression är att det tog lång tid att få den och det tar lång tid att bearbeta den. Du ska tänka på DIG nu, det är DU som är huvudpersonen nu, dax att bli EGO.

Ta all hjälp du kan få, den är du värd, och den behöver du.

Många stora varma kramar till dig!!

PS bra jobbat av Kent DS

2010-08-31 | 09:18:05
http://sessornasmamma.blogg.se/
Ebba's mamma (Angelica)

<3 Kram

2010-08-31 | 09:22:16
http://mideco.blogg.se/
Sofie

Du är långt ifrån ensam & du förlorar ingenting på att ställa dig naken! Men jag förstår din känsla! Jag ska till läkaren idag & prata och få en remiss till en terapeut! Jag har, precis som du, massor i mitt bagage ang familj och andra händelser, beteénden & känslor som jag inte kan hantera osv.. Och bitit ihop alldeles för länge! Precis som du! Bra gjort av din karl! Förstår att du älskar honom :) Och ni är så fina tsm! Kramar och lycka till!

Emma

Det är viktigt att få någon att prata med när man mår dåligt! Spy ut allt som tynger en. Det kommer nog att lätta så småningom :) Otroligt bra gjort av Kent...en riktigt omtäksam man det där :)

Ta nu hand om dig och familjen och tänk bara på er så att ni mår bra och har det bra...det behöver man ibland.

Kramis från lille Casper och mig

2010-08-31 | 13:52:19
Helena

Vad bra att Kent gjorde det för dig som du verkligen behövde! Tänk bara på dig nu och iom det du skrivit här kanske kan avlasta lite också, så folk i ens närhet förstår.



Är det nåt kring detta så maila mig, förstår hur du mår!

Stora kramar Helena

2010-08-31 | 17:33:53
http://arendalirl.blogg.se/
Reggie

Tycker det låter som när mina panikångestattacker sätter igång. Se nu till att ta vara på dig, och försök släppa alla tankar & måsten som egentligen inte är viktiga. Försök istället njuta av att du har nära som bryr sig om dig! =)

2010-08-31 | 18:02:47
Elsa

KRAM!

2010-09-04 | 20:37:53




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!