Ångest?

Ångestattack, panikattack, panikångest... Vet inte vad det heter, men tror nu att jag med säkerhet vet hur det är att få en ordentlig en.
Den kom efter Ullaredresan när jag skulle gå och lägga mig. Hjärtat började slå snabbare, det tryckte över böstet, andningen ökade och tårarna rann ner för kinderna, kändes som om hela kroppen var i chock eller nått. Jag trodde helt ärligt att jag skulle dö. Fick ingen respons av Kent, han svarade bara i sömnen om en massa andra saker. Så jag valde att ligga där och invänta det värsta. Efter ca 1h släppte det och jag kunde somna. FY FAN!! Ska nog aldrig träffa folk eller gå in i en affär igen..



I morgon ska jag till min psykolog igen. På Söndag går min sjukskrivning ut.... Min läkare har sagt att jag får ringa på måndag och få en tid om jag känner att jag behöver det. Men jag tycker det är skitjobbigt. Ska jag då komma dit och säga "Hej jag mår fortfarande inte bra, sjukskriv mig". Fy!! Känner att man låter som någon som inte vill jobba.... Blääää för allt!!!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Helena

De kommer märka på dig att du inte mår bra! Tror det är likadant för nästan samtliga med depression som ska söka hjälp, att man är rädd att inte bli trodd. Men de har redan konstaterat det en gång och det brukar inte sjukskriva så länge första gången utan de lägger väl på pö om pö.

Håller tummarna för dig!

2010-10-28 | 15:24:22
http://arendalirl.blogg.se/
jossan

<3

2010-10-28 | 19:46:33
Maria

Din psykolog kan hjälpa dig om du tycker att läkarkontakten är jobbig, kanske inte rent praktiskt, men hon kan stötta dig och finnas där som en "livlina".

För ett vant öga syns en depression klart och tydligt, du ska inte vara orolig för att du tror att de ser dig som en arbetskygg latmask, för det gör dom garanterat INTE.

För att må bra igen så behöver du ta livet i din takt och fokusera på dig själv.

Tänker på dig!

2010-10-28 | 19:55:00
http://sessornasmamma.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!