Inte på ytan

En frågade mig var jag jobbade just nu. Jag sa då att jag just nu var sjukskriven pga depression. Det kunde inte personen förstå, jag var ju så glad och skrattade ju hela tiden. Mmmmmm följ med mig till en affär eller en stor folksamling och var där på kvällen när jag ska lägga mig.
Så tydligen ser jag inte sjuk ut och det måste man ju tydligen göra för att få vara sjuk.
Är inte arg på personen men det visar bara hur personer som inte har gått igenom en depression inte förstår hur det är. Sen finns det ju olika depressioner, är man olyckligt kär eller har förlorat någon så är det en sak. Är det pga stress eller ditt förflutna så är det en annan sak. Behandlingen är olika men en gemensam sak är att det är viktigt att prata om det och lära sig förstå.


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Helena

Stämmer att förväntningarna är att det ska synas, helst ska man nog bete sig lite galet.

2010-10-15 | 16:18:10
http://arendalirl.blogg.se/
marika (kusin)

Förstår precis vad du menar. Man vill ju någonstans hålla uppe en bra fasad även om allt faller inuti. Man vill inte visa sig svag inför hela världen..

2010-10-15 | 21:07:57
Sofie

Förstår precis! Kramar i massor

svåger´n

Det behöver inte synas för att man skall må dåligt

och skulle det synas så gör man som jag och stänger in sig hemma för då ska man inte visa sig bland folk.

eftersom jag säger det är för att jag vet hur det är och hur du har det.

2010-10-20 | 22:11:08




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!