Synden straffar väll sig..

Jag har syndat!!! Igår när vi var ute och åt så blev allt så krångligt med LCHF-biten så vi sket i den. Vi åt trerätters utan att bry oss om några kolhydrater!! Inte har jag kunnat äta på fasta tider, 5 gånger om dagen, heller. Men men visar vågen massa pluss så är det bara att bita ihop och ta nya tag.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Helena

Promenad om en vecka? Kanske eventuellt?:) hoppas Har faktiskt också gått upp denna veckan, om det känns bra att inte vara ensam:)

2011-08-15 | 10:26:38
http://arendalirl.blogg.se/
Annelie Lönedal

Vet ju inte var du hämtar din info om LCHF, men när vi åt efter konceptet i nära två år var en av fördelarna att man höll sig så mätt att man inte behövde äta mer än tre ggr om dagen - och det sades dessutom vara en av poängerna! Därför blir jag lite undrande när du pratar 5 mål mat om dagen och fasta tider... Jag lärde mig tvärtemot att bara äta när jag var hungrig - närhelst på dagen det inföll sig och hur många eller hur få ggr som kroppen krävde.

Jag höll mig till Dr Dahlquists blogg och Sten Sture Skaldemans böcker.



LCHF funkade bra för Anders och mig och vi gick ner många kilon. (Det som sedermera fick mig att sluta var att magen la av och det var stört omöjligt att få göra nr 2 om inte nån form av laxermedel lades till.)Dessutom var det gott. Och så himla enkelt.

Lycka till!

2011-08-17 | 08:52:57
Frun

Men fem mål om dagen menar jag inte stora mål. Frukost, mellanmål (typ ett ägg) , lunch, mellanmål, middag. Jag tror mer på många mål om dagen så att magen får jobba, den klarar inte av att ta allt på samma gång och göra något bra av det. Men visst försvinner det ett mellanmål ibland ;). Jag försöker hålla det till 3-5 gånger matintag varje dag, det går ju som det går när det jobbas osv. Jag följer lite olika bloggar och plockar det bästa från varje, försöker hitta det som passar mig.



Inte visste jag att ni hade kört lchf :) Skönt att höra någon nära som det har funkat för.

Ja det är så skönt att man FÅR äta och goa saker också :)



Puss och Kram på dig och tack för att du är här inne och kikar <3 <3

2011-08-17 | 09:03:17
http://frutonskog.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!