"Underredsbehandling"

Idag var dagen D då jag skulle göra "fitt"-provet Glömmer alltid vad det heter men de pillar med en tops där nere och så får man reda på om allt är som det ska. Något som alla kvinnor måste göra då och då men ingen direkt ser fram emot. Jag hade tid kl. 11.15 och hann gott och väl men gymmet med Carro efter jobbet. Då fick man ju även duschat innan testet, ja man vill ju inte sära upp och lukta skunk. (Har ni tänkt på vilket äckligt jobb barnmorskorna har. Jaja nog funderat om det.) Ren var jag och ute i god tid. Men jag orkade ju inte med och åka hem och sen behöva åka nästan direkt igen. Så jag stannade på Carros jobb och åt lite frulle. När kl var 11.05 så tog jag min lilla minibil bort till vårdcentralen. Där checkade jag in och fick snällt punga ut med 100 spänn... Men de sa att jag fick åka ner till mödravårdscentralen för det var ingen där idag som gjorde detta prov. Jaha..... Inget mer med det, jag fick ta mitt pick och pack och åka ner dit. Där nere var det helt dött och jag väntade och väntade... Kissenödig blev jag också, men kunde jag kissa utan att lukta illa sen då (ja ni vet hur man tänker). Men jag blev riktigt kissenödig, jag blev tvungen att kissa för annars hade jag väll kissat på mig när jag fått lagt mig i stolen och särat på benen... (Åter igen.. Fy vilket äckligt jobb) Tillslut kom en av barnmorskorna och jag frågade om det var mig hon ville få tag på. Hon såg ut som ett frågetecken men jag upplyste henne om provet. Ett ännu större frågetecken spred sig över hennes ansikte. Nej vi gör inga sånna prov på måndagar.. Men va FAN!!!! (tänkte jag). Jaha men när ska jag göra det då??? Du får komma i morgon, då är vi uppe på vårdcentralen. JAHA!!! Tack ska du ha, hej då...
Så då hade man oroat sig för detta HELT I ONÖDAN och får en extra orosdag i morgon.

Så jag och musen får helt enkelt ta oss ner till Tanum i morgon igen




 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Helena

Efter en fittbesiktning får man alltid unna sig själv något dyrt. Så du vet!:)

2011-08-29 | 23:01:44
Evelina

Hahaha - underbar historia!!! Jag känner igen mig om hur man tänker inför ett sådant besök ;)

2011-08-31 | 15:35:37
Annelie Lönedal

Cytolog-prov, tror jag det heter. De kollar efter ev (cancer)förändringar. Och visst e gynekologer ena suspekta varelser? Liksom tandläkare och tandhygienister. Vem 17 väljer frivilligt sådana jobb??! (Fast hjälpa bäbisar till världen låter som ett privilegium förstås...)

2011-09-04 | 15:41:00




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!