Inlärning

Det snöar här i Bullaren idag, massor. De säger att det ska snöa i tre dagar! Gaaahh, vill inte. Får helt enkelt hålla oss hemma och inte ge oss ut på vägarna.
Men vi trotsade vädret idag och packade på oss kläder och tog oss ut i alla fall. Barnen åkte lite pulka och hundarna sprang runt som tokar. Jag tränade Tjorven på att komma när jag visslar, liten belöning och massor av beröm får hon.

Cornelia har lärt sig att det kostar pengar när man har tänt lampor osv. Jag förklarade så gott jag kunde om el och att det kostar pengar, att man får en räkning varje månad. Hon drog då sitt strå till stacken och sprang upp för att släcka de lampor som inte behövde vara tända :)

Jonathan har varit sur för att han inte fått ringa någon kompis. Men jag orkar inte ha hit fler barn just nu och jag tycker det är jobbigt att behöva förklara det för föräldrarna. Man brukar ju ta varannan gång men de senaste gångerna så är det Jonathan som har fått åka till vännerna, vet inte vad föräldrarna tycker och tänker. Är ju lättare att säga nej om någon ringer hit än om man ringer dit och säger att de inte får vara här.

Tokiga tjejer




På återseende!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!