Rensa luften

Jag fattar inte! Det blir en sån j***a stor grej på Backa när jag ska ha barnen där. När jag var 100% sjukskriven så var det ju SÅÅÅÅÅ jobbigt att de skulle få 1 barn till på heltid på förskolan, de skulle bli tvugna att lägga om personalschemat. Inte lika gnälligt på fritids men de jublade inte direkt över att få 2 barn till.
Nu när jag har gått ner till 50% sjukskrivning så gnälls det fortfarande. Jag har bett om att få ha Elsa där 2 dagar i veckan, 7,5h/dag= 15h/veckan. Ojojoj, då blev det jobbigt igen....

De borde väll vara glada för att de har barn där, det leder ju till att det behövs personal och slipper vara utan jobb!!!

Rektorn är jättesnäll och vill verkligen att allt ska bli så bra som möjligt för mig, det är inte det. Men varför blir det en sån stor sak av det??!!!

Det som är bra är att de har fått en ny i personalen, en som jag känner sen innan. Det behövs röras om lite bland de som gått där år ut och år in med sina inmalda rutiner.
Den här tjejen är supergod och Elsa verkar också gilla henne.

Så GO GO GO du "nya personal"!



En sak till. Idag när jag snabbt pratade med Jonathans fröken så frågade hon hur det var med mig nu. Jag sa att jag from igår var sjukskriven 50%. Då svarar hon "ja jag hörde det". Vadå ja jag hörde det. Har dom stormöten på personalrummet och pratar om Jonathans, Cornelias och Elsas mamma?????
Det kändes inte bra....
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Lotta

Vet att det är så på flera förskolor,alltid samma tjat om 15 timmars barnen......Tror att jag har hört någonstans att det är minimum 15 timmar man rekommenderar, så egentligen skulle dom kunna vara några timmar till. Men det vågar man väl aldrig säga =)

2011-01-11 | 16:01:47
kristina

Men nu är det ju också så att jag är sjukskriven och kunde ha haft dom där mer om jag ville men jag nöjer mig med två dagar.

2011-01-11 | 19:08:14
http://www.frutonskog,blogg.se
Lotta

Varför är dom tvungna att frusta då, men ibland undrar man om dom vill ha så lite barn som möjligt. Lycka till!

2011-01-11 | 19:23:56
Lisa

Det där låter ju väldigt konstigt tycker jag... Har du rätt till det så har du ju det. Inte proffsigt att säga att det behövs mer personal och att det skulle vara orsaken. Förstår att du är irriterad... Kram på dig o stå på dig bruden! ;)

2011-01-11 | 20:01:26
Hanna

De har absolut inga stormöten i personalrummet, det behöver du inte oroa dig för.

2011-01-12 | 17:58:10
Camilla

Håller med, de borde vara glada att de har barn. Det är ju liksom det som är grejen med jobbet. Dåligt!

Kristina

Men man får en konstig känsla när någon säger " ja jag hörde det", hatar det uttrycket.



Just nu känner man sig som den där jobbiga mamman som personalen pustar över.



Men det är väll bara så man känner.....



2011-01-13 | 13:30:36
http://frutonskog.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!