Tyck till!!


Jag funderar på att låta Elsa och Cornelia dela rum??

Sen tänkte jag låta Jonathan få Cornelias rum och vi ta Jonathans. Då får vi ett ledigt rum nere där man kan ha dator och tvätt.

Vad tycker ni?? Är det fel att låta dem dela rum???
Säg nu vad ni tycker!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carro

Ja varför inte! Fixar dom det bara så skulle det väll kunnna vara jätte roligt för dom!!!! Men man vet ju hur tjejer kan bli ovänner men testa tycker jag!

2011-01-10 | 21:25:55
Petra

Det är klart att det inte är fel. Men jag har alltid velat att mina barn ska ha olika rum men det är nog mest av lathet...så dom inte kan ligga och babbla på kvällarna utan bara lägger sig och sover! Klart ni ska göra så eftersom du så gärna vill ha en tvättstuga!

2011-01-10 | 22:30:43
http://mittlivsomlapp.blogg.se/
cicci

Här delar de på 2 rum och alkov.

Från början delade de helt och hållet. Nu har vi dock mest av Theas grejer på rummet uppe och mest av Leons grejer på rummet nere men de leker båda två på båda rummen samt att de sover ihop i alkoven som ligger innanför rummet uppe.

Än funkar det ok men anledningen att vi delade lite på dem var att Thea aldrig fick ha sina småpill grejer ifred. Hon kunde sitta och leka i lugn och ro jättelänge tills Leon kom och plöjde igenom. Så då fick hon sina saker uppe så hon har möjligheten att stänga grinden och få vara ifred lite. Är väl möjligen det som kan vara problem med åldersskillnad samt när tex Cornelia har kompisar. Då är det svårt att säga att inte Elsa får störa när det är hennes rum med. Men det är ju en vanesak.

2011-01-10 | 22:54:09
Helena

Jag hade låtit dem dela rum. Funkar det inte så år det ju bara att ändra tillbaka1:)

2011-01-11 | 08:25:21
Mikaela

Nja jag tycker nog inte dom skall dela, mest pga ålderskillnaden och att man säkert vill vara ifred när man har kompisar hemma. Testa så får du se hur det funkar.

2011-01-11 | 10:44:58
Maria & Henrik

Våra 2 grabbar delar på rummet, de e INGA problem!!

O är 7 år & W är 3 år. O:s kompisar har lärt sig att W måste få vara med ibland, INTE alltid!

När O vill vara ifred med sina kompisar på rummet sysselsätter sig W med annat utanför.

Dom har helt enkelt blivit vana, för när O säger till W att de vill vara ifred, tar W med sig några saker ut ur rummet och sätter sig o leker med det utanför. Men oftast tycker de bara det är roligare om W är med faktiskt!

Detta med att barn SKA ha var sitt rum är ett jäkla "lyx" problem,mina barn har alltid delat rum och kommer att få göra de så länge de bor hemma, dels för att vi inte har rum nog att dela på dem, sen så tror jag att barnen har roligt av varandra oavsett åldersskillnad faktiskt.Grabbarna lägger sig vid 7 tiden och de har någon enstaka gång legat och pratat efter läggdags men oftast är de så trötta att de somnar med en gång.Jag tror att det kommer gå jättebra!:)

2011-01-13 | 10:30:08




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!