Nötchokladrutor, ca 30 st

Efter att Jonathan smaskade goda kakor hos Hanna och Jakob så gjorde vi idag ett eget bakförsök. Blev ett lyckat slutresultat.
Receptet finns i kokboken"sju sorters kakor". Men tänkte dela med mig till er som inte har den lilla kokboken.

Ugnstemp: 200 *C, Varmluft 175 *C

1 1/4 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
100 g smör eller margarin
1 ½ dl socker
1 ägg
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker

Garnering:
1 ½ dl (100g) nötkärnor eller sötmandel

Blanda mjölet med bakpulvret.
Rör matfett och socker poröst. Tillsätt ägget och sikta i kakaopulvret och vaniljsockret. Rör i mjölblandningen.
Bred ut smeten på ett smort bakplåtspapper och placera det i en långpanna.
Strö över grovt skurna nötkärnor eller sötmandel.
Grädda genast mitt i ugnen ca 15 min.
Skär kakan i rutor, 5*5 cm, medan den ännu är varm.


(Såhär fina blev mina kakor)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!