Låååångt inlägg. Håll till godo :)

Kent ska åter till jobbet i morgon, han klättrar på väggarna här hemma. Elsa är mycket piggare och läkarna tror inte att hon har haft magsjuka utan att hon varit dålig i magen pga kåvepeninet. Hon fick det sista igår och magen håller nu på att bli bättre så det verkar ju stämma.

Jag fick jätteont i magen idag, längst ner av magen. Jag trodde allvarligt att jag skulle föda eller dö!!! Inte magknip utan ren smärta!! Självklart kom denna smärta när jag skulle iväg till ams. Jag fick helt enkelt ringa och avboka och sjukanmäla mig. Vad skulle jag göra när jag inte kunde röra mig och bara skrek av smärta. Tillslut hittade jag en liggande ställning som funkade någorlunda och med en värmekudde på magen. Goa Cornelia som just kommit hem från skolan fixade värmekudden och hämtade en bok som vi kikade i och jag började tillslut kunna slappna av. Somnade efter en stund och när jag vaknade var det nästan borta, men det var ömt om jag tryckte lite. SKUMT!!!
Jag blir alltid lite extra orolig när jag får jätteont i magen. När de stora var små så fick jag läggas in på sjukhus efter att ha haft ont i magen. Där låg jag med smärta i ett par dagar och de kunde inte hitta felet. Tillslut släppte det ju, men jag skulle vara observant på om det återkom.



Förövrigt har ni inte missat så mycket dessa bloggfria dagar. Det som har hänt är att jag tog mitt pick och pack och drog till Helena i Lördags (trodde ju att alla var friska här hemma) för att fira henne. Festen blev det inget med denna gången då både gäster och huvudpersonen var sjuka. Men den kommer :) .
Lite prat, då menar jag lite, med en hes födelsedagspingla och senare även med Camilla :), som klarade av pratandet mycket bättre. Fick höra både de ena och de andra galna minnena från deras "ungdomstid", hahaha underbart! 
Blev ingen jättepaket (den kommer senare) men ett litet fick hon av mig. Och av Kent fick hon en film som räddade delar av kvällen tror jag :).



Annars inget mer än att affärsbiträdena frågar om våra sjukdomar varje gång. Vill de verkligen veta om någon här hemma skiter eller spyr??!!! Ja ja vi säger som det är så får de bli bäst äcklade och arga de vill. Vi som inte är dåliga i familjen behöver mat!! Och jag har spritat slut på en halv flaska, mer kan jag inte göra. Men omtänksam som jag är så skippade jag invigningen för biblioteket igår. Tänkte det var dumt att jag skulle fixa snittar till halva Bullarens befolkning ;) . Så lite snäll är jag allt, hehe.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Mikaela

Inte blindtarmen som spökar då? Hoppas du mår bättre och att det bara var ngt tillfälligt..

2011-03-03 | 07:03:24




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!