Ett "ljust" ögonblick

Igår var en fullspäckad dag, men bara med roliga saker :). På förmiddagen sprang jag mest runt och yrade och längtade, väntade och planerade. Kent flydde då huset och tog tag i att köra in ved. Förstår honom. Kl 1 skulle jag ha min första House of Lola-träff, men redan kl 11.45 var jag där. Kunde inte vana runt här hemma längre. Helena förstod mig och lät mig hålla på med mina kläder i vardagsrummet medans hon fixade fram den ena goda kakan efter den andra som senare skulle smaskas på.
Tillslut kom gästerna och jag tycker allt att det flöt på ganska bra :) Men uj uj vad tiden rinner iväg när man har roligt.Kl fyra ringde Kent och frågade om jag var påväg hem snart??!! Hade gärna suttit kvar en stund till och småpratat men det var bara att packa ihop och bege sig till Tanum för att fixa present och sen hem för att lägga in ordrarna :) . Kl 18 var vi hembjudna till Carro och Bubba för lite födelsedagsfirande, de har båda fyllt år. Strax innan sju var vi framme. Tog lite tid hemma när man ska lägga in ordrar för första gången, byta kläder och sen fixa till barnen (Kent var ju fullt upptagen med att titta på hockey!!grrrrrrr). Jaja iväg kom vi ju och framme lagom till maten. Wow vilken middag vi blev bjudna på!!! Carro du är så himla duktig <3 . Det blev en kväll med deppade herrar (deras lag hade ju förlorat), melodifestivaltippande, jublande barn och framförallt prat om lampor ;) . Var längesen som jag har skrattat så mycket som denna kväll, kommer alltid minnas.

Nu söndag, dessvärre..... Städdag...... Och det är bara jag som kommer få ta tag i den biten då Kent är i skogen.
Därför sitter jag nu här och fördriver tiden med bloggande istället, vilket ju är bra mycket roligare :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Tack själv gumman för igår alltid kul att bjuda på mat det är något jag tycker är kul:) ja kvällen blev bra och många skratt blev det med hihi lampa pratet var hjödaren tror jag måste snart göras om!! Puss

2011-03-13 | 17:13:37
Mikaela

Mums vad god mat det bjöds på, efterrätten fick 10 av 10 möjliga. Och sist men inte minst, lampan, denna lampa, så liten men kan lysa upp tillvaron så mycket, mycket trevlig kväll. Ses snart igen. kram

2011-03-13 | 19:04:59




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!