Något lätt, men något nytt

Har länge funderat på att ge mig på att göra paj, matpaj. Är väll inte så svårt men inget jag har gjort tidigare.
Idag slår jag slag i saken och gör ost,skink- & broccoli-paj.

Jag följde detta receptet:

Pajdeg
100g margarin
3,25 dl vetemjöl
3 msk vatten

Fyllning:
3 ägg
3 dl mjölk
250gram riven valfri ost
200 gram skinka
Valfri mängd broccoli
salt


Vispa ihop ingredienserna till pajskalet, och tryck ut massan
i en pajform (mjöla händerna ordentligt om du inte vill bli kladdig!)
Förgrädda pajskalet i mitten av ugnen, 250grader, 10 minuter.

Gör fyllningen under tiden. Vispa ihop ägg och mjölk. Tillsätt osten,
strimlad skinka, tillagad broccoli. Smaka av med salt.

Efter 10 minuter tar du ut pajskalet, och sänker värmen till 200grader.
Du fyller skalet med din ostmassa och låter sen pajen gräddas i mitten
av ugnen i ca 40 minuter, eller tills den fått en fin gyllenbrun färg.




Har slagit till och gjort två, både jag och Kent ska ju ha middag med oss i morgon.
Nu börjar det osa gott och det medför en kurrande mage :) . Hoppas verkligen på att det blir gott.

Kanske har ni något gott pajrecept som ni kan tipsa om???



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Evelina

Var är det du skall jobba någonstans?

2011-05-01 | 17:38:30
Kristina

Denna veckan ska jag göra två introduktionsdagar som personlig assistent (börjar jobb där efter sommaren) och två vikariedagar på Bullret.

2011-05-02 | 06:42:17
http://frutonskog.blogg.se/
Evelina

Va spännande! Lycka till!

2011-05-02 | 13:46:57




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!