Pissepissekatt

Idag var jag elak och tog Sixtens mandom ifrån honom. Eller rättare sagt veterinären Kristina gjorde det. Visste ni att de gör typ 20 knutar innan de tar bort själva kulorna?? (Hahahaha kan se alla killar som läser detta nu framför mig. Alla knep de ihop med benen) Inte syr de heller??!! Tydligen hade stackaren öronkvalster också (har visst varannan katt) så det skulle ju torkas rent och droppas med något medel. Som jag sen fick Kent att åka och lägga pengar på på apoteket. Ja och vaccinera måste man ju också. Oj oj vill inte veta vad den räkningen hamnar på. Sen gick jag nästan på att han kan ju inte äta "billig" kattmat  utan den fina kattmaten som de säljer ska det va. Annars kan han få urinsten.... Omg, har ni sett priserna på sån kattmat. Åååååå nej, där går gränsen!! Vi äter inte lax till middag varje dag, utan istället nån falukorv som är något tillbud på (veckans pris). Så varför ska vi köpa lyxmat till katten då?? Nej det får då räcka med att om han är riktigt snäll så kan han få en bit av våran falukorv.
Åter till kulbortagningen. Han blev ju sövd. Efter att han fått sprutan som skulle väcka honom till liv blev vi hemskickade med orden "han är på benen igen om någon timma". Hahahaha bullshit!! Först efter nästan 12 timmar är han på benen igen. Trodde en gång när jag kollade till honom att han var död. Snacka om fyllekatt. När han tillslut orkade tänka på att han skulle gå, så orkade ju inte riktigt benen det. Mat fick han för sig att han skull ha också. Men inte orkade han sitta och äta, han fick ligga...



Men nu mår han bra och är full i bus igen. Nu ska bara jag lyckas droppa örondroppar i öronen på honom 3 gånger om dagen :/



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Helena

Söta Sixten! Och det där med kvalster, min kanin hade ju nåt så jag fick köpa medicin till samtlig djur på gården! Blev dyrare än själva kastreringen nästan. Galet att det ska vara så.

2011-11-16 | 08:06:05




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!