Vägning sjuhundrasextiofem :P

Har slarvat lite de senaste dagarna och har bla ätit ett par kakor för att det rev så gott i den kliande halsen. Ja jag har inte brytt mig, har inte orkat. Har ju varit dålig och inte heller kunnat träna.

Men jag ställde mig motvilligt på vågen i morse och den visade ju MINUS!! Kankse kommer bakslaget nästa vecka inte vet jag. Men tänker leva på detta minus ett tag i alla fall.

Hela  - 0.8 kg

Så nu har jag klarat - 8.2 kg


TJOHOOOO!!!!!


Nej jag ställer mig inte på vågen regelbundet längre, lite då och då, kanske 1-2 veckor emellan. Så det kommer inte komma viktuppdateringar exakt varje tisdag. Bara så ni vet :) Denna gången var det 1 vecka och ett par dagar sen sist. Jag har också kommit över detta att tjuvväga mig i stort sett varje dag. Nu ställer jag mig bara dessa gånger som jag skriver här. Duktiga jag :)
Men funderar på varför inte kläderna blir för små??? Varför känner jag mig tjockare??? Hur många kg kan det vara på varje storlek, 5,10 eller 20 kg???
Har många många hjärnspöken nu som verkligen hatar denna kroppen. De ser bara allt det fula och tycker bara att jag blir tjockare och tjockare. Blir sur på alla som bara rasar i vikt. Tycker alla blir mindre och minde medan jag bara blir större. Jag vill också känna mig snygg och sexig. Vill att min man ska tycka det. Klart han säger att han gör det nu också. Men jag förstår ju att han tyckte jag var mycket mer attraktiv när han träffade mig och vägde betydligt mycket mindre. "Men du har ju fått 3 barn", gahhhh vad jag hatar det uttrycket!! Jaja men man kan ju inte skylla på det hela livet tills man hamnar i kistan och de får beställa större kiska för att röven ska få plats.
Jag avundas de som är stolta över sina kroppar, stora som små. En "tjockis" kan vara mycket snyggare än en "smalis" om hon älskar sin kropp och strålar av självsäkerhet.

Ja ni förstår att det är många tankar nu och inte är de samma vecka efter vecka. Allt bara snurrar och jag blir helt yr. Känner inte min kropp, Säcken på magen hänger mer , tuttarna blir mindre osv.... Tycker att ansiktet har blivit rundare, större hakor ( ja HAKOR). Något jag undviker nu är tv-program om plastikkirurgi. Fy vad hjärnspökerna får energi av de programmen.

Nu fick man verkligen skrivit av sig.

Håll ut tjejer!! Jag vet att ni är fler som kämpar, kanske inte på samma vis men på ditt vis. Vi kan klara detta. Sätt strypkoppel på det där hjärnspöket och dra till som bara sjutton när den vill dra åt ett annat håll. Kanske vill du bolla med någon?? Det är bara att prata/skriva till mig om du vill. Kanske är vi vänner på fb och du kan inboxa där, kanske känner vi inte varandra alls men du skulle vilja få kontakt. Då kan du maila mig på [email protected] (INTE com utan SE). Eller kanske springer vi på varandra då och då, bara att haffa tag i mig :) . Kanske kan jag bidra med något, eller bara lyssna.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Helena

Bra initiativ att ha någon att bolla med!:)

Det där med 5 kg per storlek har inte stämt för egen del, beror nog helt vart man tappar. Sen verkar kilona flytta sig, ena dagen är man mindre på nåt ställe...



Och du grattis till dina 8+kilo, skitbra gjort!

2011-11-10 | 15:09:11
http://arendalirl.blogg.se/
Frun

Ja och mina kilon flyttar sig uppenbarligen till ansiktet och HAKAN, hahaha.

2011-11-10 | 15:31:17
http://frutonskog.blogg.se/
M-B

Som jag har förstått så tränar du regelbundet..och muskler väger mera än fett..så är det oxå så att man går ner på ett ställe först..dock som regel inte där man vill gå ner först..(iaf så här..)



Ett annat tips med LCHF kan vara att prova gå över till laktosfria produkter (om det går trögt eller inte överhuvudtaget).



Tycker du varit duktig jag,tänk på att du kommer att lättare hålla vikten eftersom du inte rasar i vikt (för det är heller inte bra.)



Lycka till vidare!!

2011-11-11 | 06:50:45




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!