Överbelastad

Saker planderade varje dag denna veckan, mest trevliga saker tex två visningar, pysselkväll och HelenaDag. Sen ska jag med katten till veterinären (kulorna väck), jobba mån lör och sön-natt, styrelsemöte och två utvecklingssamtal. Ja och där emellan ska jag vara mamma, hustru, piggelin och gladehare också.

Jag är en person som tar på mig för mycket saker. Inte för en annan kanske, men jag gör en så stor grej av det. Jag går in för det och låter det ta för mycket av min tid och kraft. Jag har mycket svårt för att säga nej, förbannat svårt!! Sen får jag ångest men vågar inte säga något. Vill inte såra någon eller bevisa att jag inte klarar det.
Men just nu finns det nog ingen dag då det inte MÅSTE göras något. Men sen när någon frågar vad jag ska göra så blir det helt stopp... Ja vad är det jag ska göra, varför är jag så stressad??!!! Varför gör jag små saker till stora??



Om jag känner mig utanför varför säger jag inte det direkt då?? Varför låter jag det gå så lång tid. Man kan inte vara omtyckt av alla, jag vet.. Jag är inte den klängiga typen som måste vara tillsammans hela tiden, men vill ändå bevisa/ha bevisat att man fortfarande duger som vän...
Vill någon ha hjälp så hjälper jag gärna till, kanske hjälper jag lite till överdrift. Men jag bryr mig och vill mina vänner det bästa. Det som kan göra mig ledsen är när man får reda på att varför man får hjälp tillbaka är pga skuldkänslor/att de måste. Därför slutar jag be om hjälp, jag klarar mig själv.

Idag är ingen bra dag. Gråten sitter fast i halsen, går inte att svälja ner eller att få ut. Den bara illhåller sig kvar, beredd på att explodera en vacker dag. Hoppas på att morgondagen bli bättre.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


isa

KRAM!!!!

2011-11-14 | 13:52:05
Helena

Men lilla fina du♥ Vi f[r prata en massa p[ fredag! Stor kram

2011-11-14 | 15:19:34
Linda

dom få gångerna som jag har träffat dig, dom gångerna som jag har pratat med dig, i verkligenheten, sms, fb you name it så har du alltid vart SÅ förstående SÅ hjälpsam, säger snälla saker och dom sakerna som du säger värmer!



När jag kom hem till er så kände man sig SÅ välkommen, och jag va skit nervös men det gick över snabbt över pga din/eran värme som ni kände! För mig betydde det mycke att få komma hem till en ung familj och känna så mycke värme och kärlek! Ljuvligt!



Jag hoppas att jag kan säga några snälla saker till dig och jag kommer aldrig att hjälpa dig om du behöver mig bara för att jag måste, nej nej! I´ll be there no matter what! <3



STOR KRAM!

2011-11-14 | 22:55:59
http://alltforminabarn.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!