"Barnbook"

Vet att några kommer hålla med mig och några kommer va emot mig nu. Men jag förstår inte det här med att barn har facebook??!! Då menar jag barn i låg/mellanstadiet. Det finns så många idioter ute på nätet och en drös med pedofiler på facebook. Jag tycker det är helt idiotiskt i alla fall. Inte är det bara äckliga gubbar (ja kvinnor också) som är problemet. Utan också deras såkallade vänner. Mobbningen är större på nätet än i skolorna nu för tiden.



Hur ställer ni er till denna frågan??? Vad finns det för "för" och "nackdelar"??


Snälla kommentera!!! (man behöver inte skriva vem man är om man vill vara anonym)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Jessica

Jag håller med dig helt och håller. Jag förstår inte vad de har där att göra alls. De är alldeles för små och tycker det är helt galet av föräldrarna att gå med på det.

2011-10-06 | 18:59:36
Anonym

Helt sjukt!!

2011-10-06 | 20:21:34
Petra

Verkligen helt sjukt! Finns lixom ingen anledning!

2011-10-06 | 23:18:14
http://mittlivsomlapp.blogg.se/
Ramona

Jag är en av de där föräldrarna som har låtit min dotter ha facebook. Jag vet att det är tidigt men hon var jättestolt att ha en egen sida. Jag känner även att jag har stor koll på vad hon gör där med tanke på att vi "bara" har en dator som alltid är inom synhåll. Hon spelar spel, tittar på kort..Jag har sagt till henne att så fort hon har en förfrågan om nåt så måste jag se. Hon får inte öppna länkar utan mig. Detta sköter hon jättebra! Det jag även vill tillägga är att allt som skickas till henne går ju även till mailen, familjemailen. Skulle hon förmodan inte göra som var sagt eller om jag misstänker nåt annat så ryker den direkt.

2011-10-08 | 18:26:05
Anonym

Även jag fick ge mig då min son 5e klass faktiskt blev retad o utfryst i klassen för han inte hade fb. Men med exakt samma grunder som föregående skrivare. Men jag hade samma inställning som du o har väl så fortfarande. Men när det blev så här så har jag gett mig.. Men när ens barn mår dåligt och jag kan göra att han får det bättre så fick det bli så här.. Jag eller han lägger inte ut bilder på honom eller syskon på fb. Det är jag väldigt rädd för. När man lagt ut en bild där så tillhör det inte dig längre och sånt kan bli riktigt läskigt..

2011-10-09 | 22:31:00




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!