En mammas bekännelser

Jag och familjen är just hemkomna från en tur till bilprovningen i Lysekil. Fy vilken resa!!! Vi skulle nämligen ombesiktiga den LILLA bilen, min minibil. Så alla barnen fick sitta NÄRA varandra.... Blev inget kul alls!!! Och nu har man fått huvudvärk pga av detta. Två av tre barn är på pisshumör (nu satta på sina rum) och har förpestat hela resan. Det är vid sånna tillfällen den lilla djävulsmamman på axeln viskar i mitt öra, "släng av barnen ur bilen och kör iväg". Fy vilken HEMSK mamma tänker ni nu. Men om ni som föräldrar aldrig har tänkt någon dum tanke då är ni nog rätt ensamma om det. Man tänker det men som frisk person så gör man det ju SJÄLVKLART inte. Sen finns de ju de som helt saknar den spärren. Så tror jag det är, de gör det förbjudna som man tänker och så funkar inte spärrarna (förnuftet) och så blir det helt galet. För barn gör oss både arga, ledsna, glada, förbannade, lyckliga, upprörda, förväntansfulla osv..Som tur är väger de bra sakerna över :)

Nej nu ska jag invänta att Iprenen gör sitt jobb och så ska jag dra snabeldraken ett varv på nedervåningen innan det vankas mat och mys med familjen. Är ju min LEDIGA helg :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!