Att vara gravid

Jag kan skryta med att jag är grym på att bli med barn och att föda barn. Men perioden där emellan suger jag på. Ja ni vet ju alla hur den första halvan har varit. Nu det senaste har jag lidit av kraftiga värkar i mage och rygg. Vissa gånger gör det så ont i magen att jag knappt kan röra mig och bara skriker av smärta. Tror det är ligamentsmärtor, är visst värre för omföderskor. Jag får ont efter att jag varit igång tex hängt tvätt, dammsugit, varit ute och gått. Det behövs inte mycket. Men jag undrar jag hur mycket man ska tycka är ok. Har inte kunnat ringa min bm för hon är på semester. Tror jag hade förvärkar igår får då fick jag så ont och magen blev stenhård. Men sånt här får man ju räkna med. Men jag är kass på det. Och vetskapen om att det är ca 140 dagar kvar gör mig deprimerad . Jag vill inte vara en gnällkärring och då är det skönt att skriva av sig här. Jag är rädd att jag ska få sparken. Är i ett moment 22. Läkaren säger att arbetsgivaren ska ordna så att arbetet anpassas efter mina behov. Men det går ju inte på mitt jobb. Jag är ju där för att hjälpa en människa med sin vardag. Allt känns bara piss just nu :(

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Martina

Du borde ju ha rätt till havandeskaps penning när du jobbar som du gör sök de! Gravidpenning heter de förresten nu!!

Svar: Har dragit igång med det idag, så nu väntar jag på att min arbetsgivare ska skriva på sitt papper och skicka det till mig. Tack för tipset. Gravidpenning fanns inte senast jag var gravid.
Kristina Tonskog

2012-08-14 | 23:12:50
May Britt

Men kan inte arbetsgivaren fixa till det så man kan få lättare arbetsuppgifter så går det ju inte...är väl därför gravidpenning finns antar jag??
Jag fick det när jag väntade Vilma (jobbade då inom vården)...den gången skulle båda jag och arbetsgivare fylla i varför jag inte kunde fortsätta,så det är till att synka så det blir rätt!!(tror min chef skrev av det jag hade skrivit..)
Hade nog oxå tur att ha en underbar handläggare som hela tiden uppdaterade mig om vad som hände...fast mitt var gjort på ca 14 dagar....var sjuksriven på heltid innan då jag hade samma besvär som dig...satt hemma o pillade navelludd på den växande magen, något annat klarade jag då inte av!! hade nog med att få de två andra iväg till dagis/skola,skulle jag handla fick jag ta med en kompis som fick hämta/packa/bära matvarorna...stackars A fick jobba heltid och göra det mesta hemma..nää klaga på du för jag vet hur jävligt det kan vara!!!
Men passa på att ta hand om dig,allt annat kan man göra sen...eller??


Sparka dig har de inte rätt till!!

Svar: Jag håller tummar och tår att jag blir godkänd gravidpenning men det är ju först 2 november det i så fall kommer gälla. Men läkaren sa idag att går det igenom så var chansen större att min sjukskrivning skulle gå igenom.
Kristina Tonskog

2012-08-15 | 09:24:28




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!