Första ambulansturen

Igår var ingen bra dag. Fram på eftermiddagen tappade jag kontrollen över kroppen. Jag blev yr, orkade inte lyfta benen, ögonen rullade, kände mig helt matt, tårarna sprutade och jag frös. Hela kroppen skrek SOV men jag kände mig orolig för om det var helt ok att somna när man kände såhär. Så Kent ringde skukvårdsupplysningen. De tyckte en ambulans skulle komma och kika. Vi tänke att de skulle komma, säga att allt var bra och åka igen. Men icke. De kom in satte dropp och tog med mig till näl. Efter 1.5h med dropp började färgen i ansiktet återkomma och jag orkade mer att hålla ögonen öppna. Ca 3h senare visade proverna att allt var som det skulle. Men jag hade haft lågt blodtryck och lågt socker. Så det var därför jag mått dåligt. Det är det här med maten som är ett jätteproblem för mig. Jag äcklas av att tillaga mat och känner inte av någon större hunger. Jag äter helst inte smörgåsar vilket annars är ett snabbt sätt att få i sig mat Hade jag fått bestämma så hade jag kommit till dukat bord hos andra. Vet inte varför men det är så mycket lättare att äta borta. Jag ligger fortfarande på -7kg och det är jag ju glad för. Och eftersom jag inte går ner mer i vikt så måste ju kroppen ta vara på allt den får i sig och plutten måste ju växa. Kanske har ni förslag på hur jag ska få i mig mat oftare och vad man kan äta?
Blodtrycket ska jag hjälpa genom att använda stödstrumpor. Hualigen ;) så nu letar jag lite roliga sockar på nätet. Tips?

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Petra

Fy så obehagligt. Ta hand om dig <3

2012-08-13 | 22:09:19
http://mittlivsomlapp.blogg.se
May Britt

Kan de inte skicka dig till en dietist då??
Näringsdrycker är ett bra alternativ när det tryter,då får man i sig allt man behöver plus att de höjer matlusten...sådana kan en dietist skriva recept på (blir lite billigare då).

2012-08-14 | 12:48:24




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!