Kalas och stolt tränarfru

Cornelia och hennes morfar fyller bara med en dags mellanrum så det brukar bli en hel del kalas en helg i augusti. Först ut är morfar Lasse :) . Inte världens lättaste person att hitta presenter till. I år blev det 2 ekologiska rödviner, blommor och ett egengjort kort. Det bjöds på kräftor och jag åt, åt och åt tills det VERKLIGEN inte gick att få ner en bit till, gott för mig!
 
 
Vi fick firat av Lasse en dag före självaste dagen för att vi skulle hinna med ett kalas till Cornelia. Sagt och gjort, dagen efter kalasades det med de närmaste här hemma. Och Cornellia var nöjd.
 
 
Självaste födelsedagen började tidigt med sång, paket och glass i sängen. Var en tjej som var mer än nöjd med sina presenter. Och kameran användes flitigt hela dagen.
 
 
Efter det var det att packa på alla familjemedlemmar regnkläder för att klara en regnig (visade sig bli solig då och då och uppehåll fram till efter sista matchen) dag på fotbollsplanen i Tanum. Jonathans lag hade sammandrag och 7 matcher spelades. En bra dag med många nerviga föräldrar, men framför allt superduktiga barn som kämpade och hade roligt. Och jag måste ge min man som är en av tränarna för laget en stor eloge. Han toppar inget lag, han vill att alla ska få spela lika mycket, det viktigaste ska vara att alla har roligt, man får inte bua på någon bara peppa varandra och man är alltid trevlig mot motståndarna. Han är också en tränare som hämtar barn och tar med dem till träningar för att de ska kunna vara med. Hur underbar är han inte! Ååååååå jag blir så stolt.
 
 
Pussar och Kramar!!
 
 
 
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


isa

Han är fantastisk! Klart att du är stolt:) Det är jag också över att ha en så fin svåger. KRAM!

Svar: Ja han är ju helt enkelt den bästa :)
Kristina Tonskog

2012-08-28 | 11:35:15




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!