I HATE IT

Nu väntar två jobbkvällar/nätter och med det två träningsdagar. Det sura i det hela är att jag har världens mensvärk... *suck* I HATE IT!! Men jag kan inte strunta i träning ett par dagar nu när jag precis kommit igång. Så en massa tabletter och kanske inte fullt ut får det bli, men jag ska dit i alla fall. Hoppas även att jag har sällskap av C dessa dagar också :)


För er andra som har jätteproblem med mensvärk, hur gör ni för att lindra?? Finns det något sätt???


Höll på att strypa Kent sist gång jag hade så ont och han slänger ur sig, "tänk om man hade det att skylla på någon gång". VARSÅGOD!!! Take it!!
Dessa karlar kommer väll aldrig att förstå och man får väll bara acceptera det.


Tjo och tjing inga träningsstring!!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cecilia

Har inga problem med mensvärk, men har förstått att det är bra att röra på sig. Om inte annat så kanske du får något annat att tänka på när du tränar.

Vad tränar du för något eller är det sjukgynastiken?

2012-02-01 | 16:51:56
Frun

Ja det gjorde gott att träna, men några värktabletter gjorde sitt också.

Jag tränar på westcoast (funderar på att byta till Ted) . Försöker träna efter jobbet. Jobbar ju som personlig assistent kväll/natt och slutar alltid kl 8. Har jag då haft en bra natt så orkar jag med ett träningspass på gymmet :) .

2012-02-02 | 10:35:35
http://frutonskog.blogg.se/
Annelie Lönedal

Alkohol lindrar gott...

2012-02-05 | 00:55:40
Faster

Mot mensvärk, Valfri värktablett, värmedyna eller en sådan vetesak du värmer i mikron, favorit chokladen och en säng. Börja med att svälj tabletterna kryp ner i sängen (går bra i soffan oxå) lägg värmedynan över magen ät chokladen Och kommer Kent och gnyr så ( du vet att jag tycker mycket mycket om din man) ge honom en pungspark och tala om för honom att det är det närmaste han kommer känslan av mensvärk och att du kan ge honom en sådan spark en gång i månaden om han är avundsjuk. Ibland måste man vara lite hård för att män ska förstå.

2012-02-05 | 12:06:36
Frun

Faster: hahaha kanon!! Ska jag göra nästa månad :)

2012-02-05 | 19:27:46
http://frutonskog.blogg.se/
Maria K

Knepet är att aldrig komma till den högsta värktoppen.

Så fort du känner att mensvärken är på gång tar du första tabletten. Pronaxen är den absolut bästa tabletten tycker jag.

Såhär står det i FASS:

Vid menstruationssmärtor 250-500 mg vid behov, dock högst 1250 mg första dygnet, därefter högst 1000 mg/dygn. Behandlingen påbörjas vid första tecken på menstruation.



Jag har haft extrem mensvärk (svimningar, kräkningar och så stark smärta att jag inte kommit ur sängen) i måååånga år. Pronaxen i maxdos hjälpte mig att komma ur sängen.

Ge den ett försök!

2012-02-06 | 09:17:09




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!