Men säg vad ni tycker istället!!

Vissa saker förstår jag inte. Varför inte säga vad man tycker?? Varför ska man krångla till allt?? Antingen är man ju av eller på. En sa till mig en gång att jag är så rak på. Ja det kanske jag är. Men jag har känslor och jag är ganska bra på att visa dom, varför ska man stänga allt inom sig och gå och grubbla. Gör någon mig ledsen så brukar jag säga det och det vill jag lova är oftast INTE uppskattat .Har därför försökt vara som alla andra och lägga vissa saker bakom mig och gå vidare. Men inte har jag mått bättre av det. Ut med det bara. Jag har svårt att hålla tyst när jag ser någon bli illa behandlad, särskilt om det är någon som står mig nära. Jag blir verkligen jättearg. Visst har det sina nackdelar. Folk ska ju vara lagom och dra vita lögner mest hela tiden i detta jäkla landet lagom. Visst jag kan också dra en vit lögn, men frågar någon mig och vill veta ärligt vad jag tycker så svarar jag ärligt.
Man kan inte älska någon bara för att den är snäll, eller vara snäll mot någon bara för att det är så synd om den, eller va med någon för att man inte vill vara ensam. Är det inte äkta känslor så blir allt bara dumt tillslut. Vet inte om det bara är jag men jag ser så tydligt när någon ljuger om sina känslor. Man kan ju se det som en gåva men jag tycker ibland att det är jobbigt. Jag lägger ner hela mitt liv i de personer jag gillar och jag tar på mig så mycket av deras smärta. Ibland skulle jag så gärna bara vilja kunna släppa det och skita i allt och bara bry mig om mig. Men sån är jag inte. Jag vill att mina nära ska vara lyckliga. Visst vissa saker kan jag inte stötta för jag känner att det är så fel, men mår de bra så mår jag bra. Men som sagt, jag kan inte stå och le och låtsas som om jag tycker allt är toppen om jag inte tycker det på riktigt.
Så kanske hade inte jag pekats ut som den onda hela tiden om fler vågade stå för vad dom tycker.

Jag är inte arg, om det nu låter som det, men jag är så trött på all skit som är just nu. Vill bara kräkas över allt. Men som sagt jag kan inte för jag bryr mig verkligen om dessa människor.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


maggan

Håller med dig totalt.Fortsätt att va som du är,passar det inte för vissa så är det inget att bry sig om.Bättre att stå för det man tycker,sen får andra tycka det dom vill.

2012-01-04 | 07:55:56




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!