BBB

Ja igår var det äntligen dagen d, dagen som skulle innefatta en drös med brännbollssugna Bullingar. Dagen började inte så bra, vi hade bara 9 deltagare. Lite bortfall under morgonen då någon fick för sig att dra iväg på semester, någon bakfull kramandes hinken och jag som inte vågade pga magen. Ja vi var faktiskt bara 8 då en deltagare kunde komma först efter jobbet som slutade 14. Det blev till att ringa runt och bara några minuter innan första matchen hade vi fått ihop ytterligare 3 :) . Laget var väll inte direkt superladdade då en del var bra bakfulla och trötta. Jag agerade övertänd psykmorsa. Jag blev ju supernerrvös när de spelade (blir det av att kolla sporter på tv också, fast jag inte håller på något lag). Hejade på som en galning och gapade hej vilt om de skulle stanna vid en kon eller fortsätta springa. Jublade när de slog bra slag, sprang in, brände motståndarna och tog lyra. Det gick ju så bra att vi tillslut stog i final mot Backa! Backa hade ju nästan alla på sin sida och det hejades bara på dem. Detta gjorde mig pissesur, haha. Och gjorde allt jag kunde för att låta lika mycket som de andra för att peppa mitt lag. Och vad hände?! Jo vi vann, Naverstad vann! Och hela publiken stog när snopna, moahahaha. Tycker det är så dåligt av dem att de inte kunde vara glada för Naverstads lag. Detta märktes också av på kvällen på prisutdelningen. Jättetråkigt :(. Men jag var väll för nykter så jag såg det för tydligt. Gör mig bara så arg att veta att stog det just ett par andra lag där framme så hade det varit annorlunda. Men skit i det nu :) . Naverstad är bäst! Och nästa år blir det kanske någon annan. Vinnarna :) BBB 2012 ( Bullarens Bästa Brännbollslag)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!