Ett himsket farande

Fick åka till näl idag igen. Fick en blödning till igår efter att jag hade lyft ett fönsterparti på ca 10kg eller nått (onödigt men det gick i bara farten, det stog ivägen). De ville att jag skulle komma in och kolla så att allt var bra. Var först inte alls nervös men sen på vägen in så slog det mig att "tänk om den är död bara för att jag inte är orolig denna gången". Ja och så blev jag orolig. Min största fiende är mig själv. Kom tillslut in ( efter nästa besök får jag komma gratis för att jag snart betalat 1100:- och det bara på ett par månader) och fick åter igen en utländsk kvinnlig läkare. Jag har inget emot de utländska läkarna vad gäller kunskap MEN när det kommer till hur de ska formulera sig till försäkringskassan det är då jag tvivlar. Hon sjukskrev mig i 3 veckor( fram till nästa ul ) och hade väll inte riktigt koll på hur det gick till med sjukskrivningar i Sverige. Hon skulle få hjälp av någon senare och kommer därför skicka papper till mig. Jag blir så nervös! Inte vet man ju hur försäkringskassan tycker om saken och om de väljer att inte ge mig några pengar :/ . Allt hänger på hur läkaren formuletar sig. Hur som haver så kan jag inte arbeta, jag kan ju knappt klara vardagen hemma. Jag får inte anstränga mig i onödan, jag ska vila mycket, inte lyfta eller hoppa runt. Jag har fortfarande en blodansamling i livmodern och just nu är moderkakan lite för långt ner. Moderkakan hoppas dom på ska flytta sig längre upp efter v20. Vi försökte också se om det var en tjejplutt eller pojkplutt men det ville den då inte visa, haha. Plutten kommer driva mig till vansinne innan den kommer ut. Såhär ser magen ut när jag ligger ner ikväll. De närmsta veckorna kommer Plutten bli dubbelt så stor och jag längtar så till första sparken.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!