Alsen Juli 2012 del 1

Ja nu är vi ju äntligen här, i Alsen. Det ligger mellan Östersund och Åre. Lasse och mamma har stuga här och jag har varit här många gånger som barn. Senaste gången jag var här var ca 9 år sedan, då med 1,5månad liten Jonathan. Jag och mamma bilade då hit upp, med "björnpistoler" och allt vad det innebar att färdas med en liten bebis ;)
 
Nu är första gången som Kent är med, tog BARA 10 år, hehe.
Tänkte inte skriva så mycket mer utan ge er lite bilder, ja eller en hel del bilder. Mamma har beställt så ni andra får hålla till godo.
 
Resan upp!
 
Jämtland!
 
Vid stugan
 
Utsikten från dörren
 
Grötfrukost
 
Stugan
 
Tokiga ungar
 
Torkar badkläder
 
Köket. Här ser ni att diskningen är på g och inte minst bakning
 
Köksfönstret
 
Barnens krypin. På dagen ligger också våra sänggrejer här.
 
På promenad i backen vid stugan
 
Jonathans födelsedag!
 
Ja må han leva....
 
Mot badhuset i Östersund
 
Fikastund på badhuset
 
Efter badhuset blev det att äta födelsedagsmiddag på en pizzeria. Senare på kvällen gjorde vi rabarberpaj istället för tårta. Rabarber finns det gott om här på tomten.
 
 
 
Återkommer med mer bilder en annan dag.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Helena

Vad fint ni bor! Verkar himla mysigt.

2012-07-01 | 08:34:24
http://arendalirl.blogg.se
Jessica

Det enda jag egentligen minns av när jag var med där uppe en gång är hästarna. Alla dessa hästar :)
Väldigt mysigt!
Jag ska nog bygga mig en koja i skogen och ha som liten stuga :)

2012-07-10 | 20:49:37




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!