De tre första månaderna

Det här med att vara gravid de första månaderna har för mig varit en piiiina. Och det har inte gått över än :(. Jag mår illa hela dygnet, trött, täppt näsa på kvällarna, lättretlig, blödningar, upp svälld mage och härliga finnar över HELA kroppen. Jodå en trött, illamående, rövfinnig surkärring är vad familjen får dras med. Antagligen en av orsakerna till att de låter mig sova dygnsvis. Har varit sjukskriven några veckor och är det fortfarande ett tag om det behövs. Har starkt börjat fundera på om det är mer än en där inne, typ 3 eller nått. Hmm det får vi först veta i augusti.

Hur tog barnen nyheten?
Jo lite olika kan man ju säga. Jonathan var mest "jaha", Elsa överlycklig över att få bli storasyster och Cornelia skrek väl nej i typ 10 min. Så jodå det tog det väl ganska bra.

Beräknad födelse?
Hmm jag trodde att jag hade koll och Kent litade fullt på mig. Som vanligt blir jag gravid direkt och då efter att kollat ALLA graviditetskalendrar på nätet så blir bf 28 dec! För h*****e Kristina! Kent har gjort klart för mig att det är mig ungen får hata och det är ju inte mer än rättvist. Men jag hoppas det är en liten som gillar mammas mage och vill stanna lite längre. Håller tummar och tår!

Så det var lite graviditets info. Håll till godo gott folk.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!