Hen??!!

Nu går det för långt!! Vad fan är det med detta HEN!! För er som missat så ska man numera inte säga hon och han utan hen för båda. Idioter!! Vi är INTE lika hur mycket de än vill det. För det första så är vi ju helt olika ytligt sett, killar har inga bröst och senast jag kikade efter så har jag INGEN penis. Sen så är det det man inte ser, hjärnan. Där är vi också vetenskapligt bevisat olika. Killar använder den ena halvan mer än den andra och tjejer tvärtom. Killar har lättare för att bygga muskler och är därför oftast starkare än tjejer. Varför måste man jobba så hårt på att vi ska vara likadana??? Varför kan vi inte se olikheterna och dra nytta av dem istället??? Jag menar INTE att vi inte är lika mycket värda för det är vi, MEN vi är olika.
Här hemma får barnen leka med vad de vill och det har alltid funnits "tjej/kill-leksaker" som alla kan leka med. Men det är J som gillar leka krig, tv-spel osv. C och E gillar smink, barbiedockor osv. Det sitter i generna och det är inte så mycket vi kan göra åt det. Snacka om att bli förvirrad att bli en hen, den ungen kommer ju ha miljoner frågor om varför alla hen inte ser likadana ut. Vissa hen han föda barn, andra inte. Vissa hen kan kissa stående, andra inte.
Sverige håller på att bli för pedagogiskt. Låt barn vara barn och sluta upp med detta tramset!




Vad tycker du??

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Martina

Jag håller med!!! Kommer aldrig använda hen!

2012-03-05 | 14:09:26




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!