Ställ en diagnos om du kan

Vad händer med mitt knä??!!! Börjar få lite panik. Mitt knä är ur funktion kan man väll säga. Har jag benet böjt så fastnar knät och jag får hjälpa till och trycka för att jag ska kunna räta ut det. Och det mina vänner gör ONT!. Har hållit i sig i några dagar nu och det blir ju inte bättre. Kent hjälpte mig en kväll att trycka knär tillrätta och han kände hur det liksom hoppade rätt. Jag kan inte ta mig upp utan att ta hjälp av mina armar om jag har satt mig på huk. "#¤?"#%! vad ont det gör...
Jag har inte lust att slänga pengar på den VÄRDELÖSA sjukvården som bara roffar åt sig pengar utan att ge något i utbyte. De kommer bara kasta upp i ansiktet på mig att jag är för tjock. Har nämligen försökt få hjälp tidigare. Men såhär har det aldrig varit.
Men det är inte bara detta som är skumt. Jag har i två veckor nu vaknat med svullna och värkande fingrar flera gånger varje natt. Jag kan inte böja fingarna men måste trycka ihop dem för att värken ska sluta. SKUMT!!!

Vad händer med mig???
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cecilia

Jag tycker du ska kontakta sjukvården. Du skulle ju kunna ringa till sjukvårdsupplysningen och fråga vad de tycker du ska göra. De brukar vara bra att ha med att göra. De har ju inga journaler att titta i heller, så de vet inget om dig.

Hoppas det ordnar sig för dig, det låter inget vidare.

2012-03-19 | 16:20:39
Cicci

Finger problemet var första tecknet jag fick vid 8 års ålder innan jag fick diagnosen Reumatism. Även knäproblemen känns igen, sitta på huk har inte vart aktuellt på flera år och sitter jag med benen böjda eller på bordet utan stöd under så fastnar de och måste klickas i rätt läge igen. Behöver ju inte va det men att gå till VC är nog bra. Mamma slogs med dem i flera månader inna de tog prov.

2012-03-19 | 20:02:30
May Britt

Kan det med knät ha något med menisken att göra tro??

Det med svullna fingrar låter ju inte så bra..får mig automatiskt att tänka på mindre bra saker..

Men det kan vara nån sorts reumatisk sjukdom oxå..(finns ju tusenvis av de..)

Tycker nog som de andra att du bör uppsöka vår "underbara" sjukvård..

Bråkar själv med de ang mellantjejen här och det är fan inte lätt att få de att förstå!!



Lycka till!

2012-03-20 | 07:27:48
Mikaela

Ang fingrarna låter det som reumatiskt, fick min diagnos för 8 år sedan och då hade jag gått flera år med värk utan att veta varför. Låter konstigt ang knät, sök upp en bra sjukgymnast eller nåt.

2012-03-20 | 10:53:17




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!