Skratta eller gråta

Jag vet inte vad man ska göra.... Fick ju den efterlängtatde soffdelen tillslut. Och jag kom med kniven i högsta hugg för att kunna syna den ordentligt. Förmodligen hade dhl-gubben eld i baken för det verkade han inte ha tid med. "Nej den är för bra packad så det kan du inte göra här" säger han. Nähä. "Ok men då hoppas vi att den är ok då för nu vill jag inte ha hit er igen (sägs med ett tillgjort skratt)" svarar jag. Gubben flinar. Sen tar han och rullar av soffdelen från pallen rakt på gruset (är ju inte direkt torrt ute). "Men går det inte bra om vi får ha kvar pallen så soffan slipper stå på den våta marken. Jag kan nämligen inte få in den på ett par timmar" undrar jag. "Den är så bra packad, men mycket plast, så det gör inget" svarar han och drar in sina saker i lastbilen igen. "Öööööö jaha" mumlar jag och undrar vad som nyss hände. Poff gubben och lastbil är borta.
 
När jag står där med min soffdel så kommer de stora barnen hem från skolan. Ser att Jonathan går väldigt konstigt. När han kommer fram till mig så visar han upp sin ena sko som har halva sulan hängandes. *suck*. Köpte dessa 20 september, så dryga månaden höll de. Eftersom jag redan var redigt sur på dhl-gubben så tänkte jag då inte låta dinSko komma undan utan packade in barnen och de trasiga skorna i bilen och drog till TORP. 
Väl på DinSko så slänger jag upp skorna på disken och ber dem snällt att ge mig nya för detta är inte ok. Varav en snäsvis kassörska säger "Men dessa har han ju använt ute när det varit blött". "Vad menar du nu" undrar jag och tror att jag kanske hörde fel. "Han har haft dessa när det varit blött ute. Då måste han använda gummistövlar för skorna släpper i limmet om de blir blöta. Det måste du ju förstå" svara hon. "Skojar du nu eller? Dessa är ett par fodrade höstskor och då förmodar jag att de ska tåla lite väta, det är ju inte så att han hoppar runt i alla pölar utan han spelar mest fotboll på rasterna". "Inte har ni sagt till mig när jag var här och köpte dem att de inte tål fukt" säger jag. "Nej men det ska du ju förstå, annars får du fråga" säger hon då. Nu börjar jag bli riktigt förbannad, "jag ska ha nya skor för detta är inte ok". "Hmmm ja vi får göra ett försök på reklamation och så får du välja ett par nya, tyvärr är dessa slut, men du får välja ett par andra och lägga till om de kostar mer. Sen har vi gummistövlar också" säger hon. "Han HAR gummistövlar" svarar jag bestämt.
Kommer tillslut därifrån med ett par nya, ett par kängor som TÅL vatten. Hon gick tom in på lagret och sprayade dem med inpregmering. 
 
Nu är jag så trött i huvudet. Vad fan är detta??? Vilka idioter det finns!!
Sen detta med soffan. Vi vill att de tar tillbaka hela skiten och så kan vi köpa en soffa på ett annat ställe. Men vi får se om det blir verklighet och hur lång tid det kommer ta. Kanske utan soffa vid jul???
 
Säger bara köp inga skor på DinSko om du tänker använda dem i regniga Sverige, de tål inte regn. Sen köp INGET från Trademax, det är bara trasigt och det tar flera månader att få nya delar och de är trasiga det med.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


annaa

Oh my good!! Jag hade blivit galen om jag var du.

2012-10-22 | 19:54:33
Cilla

Förstår din frustrataion!! Så förbannad man kan bli.
Det med skorna var det löjligaste jag hört. Då kanske tillverkaren skulle tänkt på att göra ett par skor som går att sälja i Sverige. Där det ALLTID är blött.
Kram

2012-10-23 | 07:42:46




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!