Vab?

Läser i Aftonbladet idag att det till största delen är mammorna som vab:ar.
Personligen har det mest varit jag som vab:at här hemma, men det har inget att göra med att Kent inte vill eller att jag skulle vara bättre på att ta hand om sjuka barn. Nej det handlar om att han har ett bättre betalt jobb och vi hade förlorat ofantligt på om han skulle vab:a. Nu har vi haft turen när jag har arbetat som personlig assistent på kvällar/nätter att vi har överlappat varandra och Kent har kanske bara missat 2h arbete.
Jag tror att det är ekonomin som styr mycket i valet om vem som stannar hemma idag. Vad tror du? Och hur gör du (om du har barn) ?

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Emelie

Jens jobbar i Norge och går under det systemet. Där får han 10 dagar totalt under ett år på bägge barnen att kunna vabba på. Han är hemma lite då och då och vi delar det. Så klart blir jag mest hemma för dagarna på två barn räcker inte och sen så tjänar han ju mer.

2012-10-20 | 08:33:14
Annelie Lönedal

Tyvärr är det ju fortfarande så att alldeles för många familjer har det såpass ekonomiskt ansträngt att de faktiskt MÅSTE ta hänsyn till ekonomin!

Det skulle vara mer intressant att veta vem som stannar hemma i de familjer där man har råd med vilket som... Men några sådana artiklar får man ju aldrig läsa.

2012-10-22 | 23:12:29




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!