Man får gråta när man är ensam

Idag känns allt tungt. Jag orkar inte bry mig om något. Huset ser ut dom kaos och hundhår överallt då vi passar mammas hund som fäller MASSOR. Mår dåligt att det är så skitet men orkar inte bry mig. Imorgon är det ju samma sak igen. Tycker att övriga familjen också kan se tvättberget och hjälpa till. Trivs inte, orkar inte. Är bara trött och har ont i mage och fogar. Är sjukskriven denna veckan också sen vet jag inte hur det blir. Detta gör mig orolig. Varför ska någon på försäkringskassan bestämma om jag klarar mitt jobb eller inte? Vad f*n vet dom om det?! Vill vara glad för min mage som jag har längtat så efter, men just nu går det inte. Man vill ju vara tacksam och glad, så som samhället vill att man som gravid ska vara. Därför försöker man hålla skenet uppe när andra är i närheten och så bryter man ihop när man är ensam.
Jag skäms när familjen kommer hem efter skola och jobb och jag inte har gjort något. Jag är trött på att behöva förklara att jag inte mår bra och känna att ingen riktigt tar det på allvar.
Jag är trött på allt som har med pengar att göra. Jag vet att jag bär ansvaret till att det kommer mindre pengar i kassan nu och NEJ jag mår inte heller bra av det! Att varje månad gå och vänta på ett besked om man får pengar eller inte.
Jag är trött på frågan hur mår du. Jag mår skit! Men orkar inte förklara varför varje gång.
Jag känner mig ensam, ingen att prata med som har tid eller ork att lyssna eller bara vara där. Någon som förstår mig Jag är ju "bara" gravid och de kan ju må lite dåligt. Det får de ju förstå och bara stå ut med.

En skitdag är vad det är!


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Kusin Marika

Vill bara skicka dig en massa stärkande tankar och kärlek! <3

Svar: tack finaste kusin <3
Kristina Tonskog

2012-09-10 | 18:04:57
Hanna

Klaga så mycket du vill...är bara min andra graviditet och har egentligen inte så mycket problem men jag gnäller MASSOR!! Måste inte vara stark för mig...

Svar: Fina du <3
Kristina Tonskog

2012-09-11 | 13:35:17
Petra

<3 kramar

Svar: <3 <3
Kristina Tonskog

2012-09-12 | 10:11:20
http://mittlivsomlapp.blogg.se
Mikaela

Kram

Svar: Kram <3
Kristina Tonskog

2012-09-12 | 13:21:17




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!