Snacka om kagge

Var på föräldrakurs igår. Jag och massa par, Kent hinner inte komma med då det börjar på den dumma tiden 17,00. Är väll inte så att jag känner att jag är direkt ovetande om vad som komma skall men jag vill ju se och kanske lära känna nya mammor som kommer vandra runt hemma i nått år. Kände 2 av paren och ett av dessa var en överraskning :), så himla roligt. Jag kommer fortsätta gå dit och det jag är lite intresserad av är tiden efter barnet kommit, då ska det fortsätta vara träffar med bl.a. Babymassage :)
Något jag reagerade på var hur stor min mage var i jämförelse med de flesta andras. Och då är jag den som ska ha sist. Vissa ska ju ha nästan 2 månader före. Fick frågan senast i måndags " när är det dax, det måste väll närma sig nu?" . Detta får jag höra ofta. Andra saker man blir frågad, "Men du ser ju ut att kunna få när som helst", "är det verkligen bara en?".
Man har ju själv börjat fundera på hur detta ska sluta. Men kanske att magen stannar till ett tag. Eller kanske har de sett fel på 5 ultraljud och det kommer ut 2 bebisar, haha. Eller så är magen bara väldigt stor och jag kan glömma att gå i annat än i nunnedräkt till jul ;)

För vad är det väll att få vara tingeling när man kan vara nunna?!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Mikaela

Mysigt att gå på träffar och se vilka andra som ska ha, att magen är större är nog för att det är 4:e barnet (med Linus frågade de oxå om det snart var dags, eh jo men om 5 månader :s, ops ) kram

Svar: Ja nog är det så men man börjar bli trött på alla kommentarer. Är ju folk jag inte känner som kommer fram och frågar och alla blir de så förvånade att magen är så stor redan. Men kanske att den stannar upp ett tag nu ;)
Kristina Tonskog

2012-09-13 | 22:45:34




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!