Att kunna stoppa tiden


Just precis denna stunden med denna känslan skulle jag vilja stanna, plocka ihop och lägga ner i en ask som jag sen kan kika ner i då och då och få uppleva igen.

Jag ligger i sängen. Fönstret är öppet, gardinerna fördragna. Morgonsolen försöker tränga sig igenom det tjocka tyget. Känner doften av frisk vårluft. Hör hur fåglarna kvittrar och inemellan tar tuppen i från tårna och galer en vacker vårsång för sina pullor. Intill mig ligger Greta. Hon har somnat om efter att ha ätit. Man hör varje andetag och ibland rycker dom små fingrarna till, kroppen släpper på spänningarna och hon är på väg in i drömmarnas land. Man hör snuttandet på nappen och då och då en djup suck.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


isa

Åh, så mysigt. Har ofta haft samma tanke. Puss på er gosingar.

2013-04-27 | 15:06:06




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!