Du min lilla skrutt kommer få jobba dig upp

 
En sak som man märker när man får fler barn är att omvärldens intresse svalnar. När man får första barnet så reser släkt och vänner land och rike runt för att komma och se det lilla miraklet. Alla släktingar vill se vad man har fört vidare till nästa generation. Sen allt eftersom man får fler småknoddar så minskar intresset suksesivt. Så nu när man fick den fjärde så var det knappt att folk höjde på ögonbrynen. "Jaha en till. Jaja den ser väll ut som de andra. Orkar inte bry mig".
 
Så lilla barn, eftersom du har kommit som 4:e i barnaskaran så måste du slå till och bli något stort för att släktingarna ska bry sig och komma ihåg vem du är. Men du mitt barn som kom först, du behöver inte göra några jätteansträgningar , alla vet vem du är.
 
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Petra

Tråkigt att du känner så, men det är deras förlust! Greta är lika unik som dom andra(även om dom råkar vara slående lika ;-)) puss på dig min vän <3

2013-04-09 | 23:39:07
http://mittlivsomlapp.blogg.se
Jessica Mellqvist

Jag har också tänkt så nån gång men när jag tänkt ett steg till, i mitt fall i alla fall. Jag var bland de första att få barn i min vänkrets. Många hade inte nån parter etc. Blev ju väldigt stort med en liten bäbis i det. Så Nora fick och får mycket uppmärksamhet pga av att hon varit 'ensam' såpass länge. Nu när lillan kom så har de flesta fått barn, hus, krävande jobb etc. Så det är inte så att folk inte bryr sig, det kanske bara tar lite längre innan de kan komma. Familjen tycker jag är precis som med första. Men så upplever jag min situation och det betyder ju såklart inte att det är samma situation som du har :). Jag tycker i alla fall att alla barn är lika underbara oavsett nr 1 eller nr 7 :)

2013-04-10 | 09:09:43




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!