Min pump och jag


Kl är 15.00 och jag ligger här i sängen och mår dåligt. Nej jag är inte sjuk jag har bara ångest. Jag ska nämligen börja jobba ikväll. Fr.o.m. idag ska jag jobba varannan helg. Jag vill inte men måste då det fattas massa pengar för att vardagen ska gå ihop. Känner mig lite misslyckad som måste börja jobba redan nu. Det är inte så att jag inte tror Kent kommer klara av att ta hand om G på nätterna. Det vet jag att han gör. Utan det är bara som mamma jag känner mig usel. Jag ska ju vara där och amma, det är min plikt. Det är väll urmänniskan i mig som skriker och vill hålla fast i sin lilla bebis.

Så nu har jag vilat en stund så att jag ska orka med en arbetsnatt. Kl 18.30 tar jag min lilla bröstpump och åker till jobbet. Suck!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carro

Jag började 50% när Albin var 4 månader, vilket jag ångrar. Men det funkar ju. Och pengar behöver man ju. Kram på er!

Svar: Ja det förstår jag. Jag vill INTE jobba så mycket. Och jag är ju bara borta nattetid i alla fall. Du jobbade väll dagtid? Det är ju en speciell tid som man inte får tillbaka. Men är man inte höginkomsttagare så måste man tyvärr få in pengar på något sätt.Pöss och kram finaste <3
Kristina Tonskog

2013-04-07 | 10:54:25




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!