Vänder sig i magen


Ligger här i sängen och känner efter om jag håller på att bli sjuk eller om jag bara inbillar mig. Det är nämligen som så att C la sin första spya inatt och har efter det bara fortsatt. Nu är det ju så att jag har väldigt svårt för spyor. Så fort jag känner lukten av det eller ser en så vänder det sig i magen på mig. Därför vet jag nu inte om det beror på möjlig magsjuka eller bara rädsla för magsjuka som jag springer på toa, mår illa och har ont i magen..... Jag glömmer aldrig den senaste gången jag hade magsjuka, för ca 6 år sen, hur jäkla död jag kände mig. Hur noll koll på kroppen man hade. Hur jag låg på en madrass utanför toan och kved. Så snälla låt mig slippa.
Är jag förvånad att barnen blir sjuka just nu, på sitt lov? Nej! Dessa stackars barn har varit sjuka i stort sett de flesta av sina lov (höst/jul/sport/påsk) sen de var såpass gamla att de började ha lov. Magsjuka brukar vara standard, annars är det oftast feber. Hmm undrar om det inte var vattkoppor på ett lov också, men kan ha fel.
Så nej det kom väll inte som en chock.
Nu är det ju bara att vänta och se hur många som drabbas. Jag hoppas i alla fall att G slipper det. Kan ju bli farligt för henne. Jag spritar händerna hela tiden. Inbillar mig i alla fall att det hjälper.

Hoppas innerligt av hela mitt hjärta att inga andra ungar behöver ligga och spy på sitt påsklov (inte annars heller va klart) utan ha en go skolledighet.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!