Vikt....


Har jag 20kg övervikt? Ja det har jag.
Mår jag dåligt över det? Ja det gör jag.
Orkar jag göra något åt det? Nej det gör jag inte.

Vet inte riktigt hur jag ska vända ångesten till ett driv att göra en omställning.
Jag kommer inte skaffa gymkort nu innan sommaren. Jag försöker ta mina promenader. Jag försöker hålla mig från godsaker. Jag försöker att inte se mig själv som världens tjockaste. Men det är svårt. Och när man får blickar och kommentarer om ens vikt då är det som om hela kroppen bara vill göra tvärtom.

Jag klankar inte ner på någon, utan unnar alla det bästa, men jag känner mig ensam kvar här med alla kg. Jag känner sex stycken som har fått hjälp med vikten genom operation (sen känner jag till en till) , det tycker jag är ganska många. Jag är jätteglad för deras skull men jag undrar varför inte jag kan få någon hjälp? Nu måste det ju inte innebära en operation. Men jag är för smal för att få hjälp men för tjock för att må bra. Jag har varit överviktig i snart 10 år. Och jag känner att jag klarar inte att gå ner i vikt själv och all hjälp kostar MASSOR av pengar.
Snart är sommaren här och det betyder mindre kläder och mer ångest.
Vet faktiskt inte varför jag svamlar om allt detta här. Men det är ibland skönt att bara kunna få skriva av sig.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carro a

Du är så vacker! Oavsett extrakilon eller ej. Men man måste ju trivas i sin kropp. Kan inte läkarna hjälpa dig på något vis? Kan inte sånt här, men nån remiss till nån sån där typ som kan sånt där... Hoppas du snart känner dig bättre! Kramar

2013-04-17 | 01:04:33
May Britt

Kära vackra du,tycker du är fin som du är men vet hur svårt det är att själv acceptera ...tänk på att du fött 4 underbara barn under dessa 10 åren!!
Att någon ens kan med och öppna käften och kommentera någons vikt är ju absurd...pratar om att ha problem!

För att börja en viktresa tror jag man får börja med sig själv...på ett eller annat sätt få bort det "gamla" och få in det "nya"...ställa sig en del frågor o dylikt...på något sätt acceptera hur det är/varit och sen ge det nya en chans

Ibland sätter man för höga krav på sig själv så det blir pannkaka ta alltihopa (vill ha bigbigbig resultat NU!!)...man får inget att gå ihop och man tröttnar

Ta du kontakt med vårdcentralen eller kanske en dietist direkt (men tror man måste ha remiss)..han vi har till Thea är helt OK. På ett eller annat sätt kan de hjälpa bara de vill...

Och du,du är inte ensam om att ha extrakilon,jag lovar! Jag har själv en del och flera lär det ju bli över sommaren...och de jag fått bort har inte varit gratis kan jag lova...vet att detta är liten tröst nu när du mår som du mår..

Nää nu ska jag sluta svamla men kom ihåg...du duger som du är och de som säger något annat kan dra dit pepparn gror!!!

2013-04-17 | 07:16:08
Jessica

Folk kan vara så jävla korkade. De kan bara vara tysta och se snälla ut.
Jag har blivit sån att jag själv måste lägga kommentarer om att jag vet att jag är "stor" bara för att andra inget ska säga först.
För det är ju inte som att jag inte redan vet om det så de behöver inget säga.

Ensam är du iaf inte!
Varken med extra kilon, att må dåligt över att de finns där men ändå inte hitta orken att verkligen lägga ner energin på att göra nått åt det.

Jag är likadan. Det går en stund men sen tröttnar jag när det tar för lång tid.
Försöker tycka om mig som jag är ändå.
Men det är inte så lätt när man inte gillar det man ser i spegeln och praktiskt taget inte vill visa sig bland folk. Såg mig själv på kort nu från i lördags.. Det var ingen rolig syn. Är det SÅ jag ser ut? Inte i mitt huvud...

Nej nu slutar jag skriva, det blir bara ett gnäll inlägg ju och min tanke var att bara berätta att folk är dumma i huvudet och inget att lägga nån energi på.
Du är fin precis som du är <3

2013-04-17 | 18:55:54
Hanna

Du är såååå fin!! Alltid!

2013-04-17 | 20:33:24




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!