Jag är en dålig tjuv


Idag har jag omedvetet provat på den kriminella banan. Och det var ju ingen hit ,utan gav bara magont.
Hur? tänker ni nu. Jo det hela började med en oskyldigt besök på nordby och "gränsens barnbutik" (heter den så?). Hur som helst så gick jag runt där med Greta i vagnen i godan ro och kikade på rean. Ingenting föll mig i smaken så jag lämnade då butiken och gick ut till bilen för att det var dags att åka hem. Vad hittar jag i suffletten på vagnen (den hade varit nere bakom sitsen så den blev som en korg om ni förstår vad jag menar)? Jo en body hängandes på en galge!!! Kände handsvetten och magontet direkt. Jag har snattat!!!! Jag är en tjuv!!!!!! Jag kommer hamna i fängelse!!!! Nej det kunde jag inte leva med så jag gick (nästan sprang i ren panik) in till butiken igen. "Jag vet inte hur, men denna låg i min vagn och jag har inte köpt den" nästan skriker jag ut till de stackars butiksbiträdena. De tittade först på mig och jag han tänka att de måste tro att jag är galen eller nått. Men tillslut förvandlades deras förvånade uttryck till ett stort leende. "Tack! Vad snällt av dig att komma tillbaka med den" sa den ena. Den andra tog emot bodyn och gick och hängde upp den igen.
Gick därifrån med svansen mellan benen och kände mig ,trots deras goda bemötande ,som en tjuv.
Nej det där med att stjäla och ljuga det är inte min grej.
Så måtte min kriminella tid vara över.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!