Fri amning!

Jag kan inte alls förstå dem som tar illa vid sig av att någon sitter och ammar sin bebis. Kan det bli något mer naturligt? Att vi som ammar ska behöva gå och gömma oss för att inte vissa ska bli stötta.
Eftersom vi åkte hem tidigt med Greta så fick vi åka in till Näl igen för bl.a. en läkarkontroll. Självklart blev hon ju hungrig när vi är färdiga med alla läkare. försökte att hitta en bänk som inte var mitt inne bland folkmassan (typ cafeterian). Hittade tillslut en i ett hörne. Trots att jag tryckte in mig i hörnet hade en filt över patten så fick man onda blickar.
Varför är det så "fult"att amma ,men att se nakna tjejer på tv och affischer är helt ok?! Vad är det jag inte förstår?
Visst jag går undan ibland för att det ska vara lite lugnare så att inte Greta blir så nyfiken på allt annat. Samtidigt är det en liten filur i min hjärna som säger att man ska "gömma"sig, men försöker inte bry mig om den.

Jag är för ett fritt amningssverige! Fram med pattarna morsor och ge er lilla guldklimp den mat den behöver.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Carro A

Håller helt med dig! Blir bebisen hungrig vill hen ha mat NU. Å får hen inte mat med en gång blir folk irriterade att barnet skriker/gråter. Så de blir alltid irriterade över något. Ingen som gnäller när folk blir hungriga och drar fram en macka eller något annat att äta. Mat som mat!

2013-02-07 | 01:25:03
Anonym

Kära syster, jag håller med dig! Det är det finaste och mest naturliga som finna att amma.

2013-02-07 | 08:18:07




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!