Matschema!


Nu jädrar i min lilla lödda! Nu ska det bli ordning på torpet. Nu har vi ett matschema 4 veckor fram och allt köptes in igår. Inga gnäll och söndergnuggade hårbottnar mer. Nu vet vi vad vi ska äta och behöver inte tänka mer på det. Så gött!
Barnen har fått välja fredagsmaten pluss en efterrätt. Övriga dagar har diktatorerna Kent och Kristina bestämt.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Martina

Va underbart! Du får gärna lägga ut listan för tips e ja tacksam för!!

2013-02-25 | 16:32:57
Emelie

Så gör vi med!
Kanon. Vet man vad man ska äta & oftast blir det bra mat då.

2013-02-25 | 18:28:01
May Britt

Tänk om man kunde få gjort så...men blir nog ganska ensam om att göra den listan,lika ensam som jag är på att göra maten :) så vad spelar roll egentligen...får nog bli dagens göromål,tack för inspirationen!!

2013-02-26 | 07:30:44
Anonym

Mattips? Känns som man äter samma jämt...

2013-02-26 | 12:12:34
annelie

Å, vad jag känner igen det här :o) Och vilken hjälp det var, de gånger man orkade ta tag i det.

Mitt problem blev den där dagen då man skulle sätta sig ned och bestämma matsedeln...

Så - en dag med osedvanlig inspiration satte jag mig ned och skrev ned varenda rätt jag kunde komma på som jag hade "i händerna" (alltså kunde laga utan recept) och fick faktiskt ihop en riktigt diger lista. Sen, när meny-dagen var inne, plockade jag fram min jättelista och satte lätt ihop en 4-veckors matsedel!

...för säkerhets skull sparade jag menyerna "några vändor" också - så att det inte blev för samma.

Pussel och Kräm!

2013-02-26 | 17:44:37




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!