Dålig självkänsla

Vad kan trycka ner en till botten mer än ett provrum. Gaaahhhh jag hatar dessa klaustrofobiska celler med strålkastarljus. Har du av någon anledning missat att du hade en liten grop i låret så hittar du den med all säkerhet när du står där. Har letat jeans idag. Tyckte det kunde höja självkänslan lite med att inte behöva gå runt i gravidbyxorna. Men fy vad dåligt jag mår nu efteråt. Fy vad jag just för stunden hatar min kropp.
Efter att ha läst ett inlägg på en blogg så började jag fundera på detta med "mammakroppen". Att man förr fick barn tidigt och sen accepterades det att man hade lagt på sig och mage och tuttar hängde mer. Men idag skaffar man barn senare och att då bli av med sin tonårsfasta kropp är förfärligt. Man måste ha ursäkter för varför man inte tränar, går ner alla gravidkilona osv. Idag är det självklart att hoppa på alla morsor och fråga hur mycket man gick upp och hur mycket man gått ner. Och skämmes om du inte då har en bra förklaring till varför du bara gått ner 20% av gravidkilona och faktiskt inte alls känner för att träna. Du kan lika gärna gräva din egen grav.
Vi har blivit hjärntvättade! Det får inte synas att du burit runt på ett liv och försätt det med all näring och omsorg i nästan 9 månader. Är ju sorgligt när man tänker på det. Så till er läsare, tänk på att du faktiskt inte har med det att göra hur mycket någon gått upp eller ner. Då kan du lika gärna ge dem en käftsmäll. Den smärtan går i alla fall över betydligt mycket snabbare.....

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cecilia Kjellstorp

En kompis till mig sa en smart sak som jag anammat ; Det tog 9 månader att gå upp dessa kilon, så kroppen behöver 9 månader att gå ner dem med.
Tror absolut det stämmer. Jag tycker inte du ska känna någon brådska. Kroppen behöver vila och gå ner i den takt den känner.
Sen är det klart att man inte behöver proppa i sig massa sockerprodukter, det är ju inte bra för någon. Och promenader är ju skönt oavsett.
Kram

2013-01-27 | 07:51:31
Carro a

Bara så du vet så är du otroligt vacker! Kram på dig

2013-01-27 | 09:09:01
Ramona

Förstår precis hur du känner. Alvin är snart 19 månader och jag har fortfarande 10 kg kvar ner till det jag vägde när jag blev gravid.... sen har man ju alltid lite fler kg som skulle behöva försvinna men det känns inte lika viktigt.

2013-01-28 | 08:27:01




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!