Inga baciller på min bebis...

Har tagit mig utanför dörren idag. En tur till mamma för att lämna Elsa. Är lite synd om Elsa då hon inte får vara på förskolan. Vi vill inte riskera att få hem några onödiga sjukdomar nu och har därför henne hemma dessa veckor som Kent är hemma. Därför ska hon få sova hos mormor och morfar inatt. Hon packade väskan många timmar innan hon skulle iväg och tyckte att tiden gick alldeles för långsamt.
Efter det tog vi en tur till Tanum för att fixa presenter till Cornelias kalaslördag, hela 2 kalas ska hon på. Medan jag och C köpte presenter stannade Kent och Greta i bilen. Efter det bytte jag av Kent och han fick ta mathandlandet. Vi vill inte ta in Greta i några affärer pga smittorisken. Är verkligen livrädd för att hon ska bli sjuk. Folk kanske tycker jag överdriver men det struntar jag i. Du ska vara kärnfrisk och tvätta händerna innan du pillar på bebis ;)


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Annelie Lönedal

Stackars dig som är så orolig! Men sanningeng är ju att du inte kan skydda Greta från smitta, hur gärna du än vill; Vem har t ex mormor och Lasse träffat idag, igår, för en vecka sen? Vad möter de äldre syskonen i skolan varje dag? Vad fick ni med er hem från BB?

Men jag hade nog gjort som du ändå. För att minska risken så mycket det går. Och köpt en himla massa alcogel för alla att smörja händerna med innan de går över tröskeln!
Men framförallt; Fortsätt amma. Det är trots allt det bästa skyddet du kan ge henne nu.
Varma kramar

2013-01-10 | 19:36:32
Frun

För mycket hemska saker har hänt runt omkring oss som gör att jag blir orolig. Saker som bara inte får hända har hänt. Det gör att jag blir rädd och jag vill aldrig tänka att jag inte gjorde allt jag kunde.

2013-01-10 | 20:50:17
http://frutonskog.blogg.se
Maggan

Tycker att ni gör helt rätt.Dom varnar ju både på radio och tv att hålla bebisar från alla affärer.Förstår er att ni är oroliga efter det som hänt.

2013-01-11 | 08:30:47




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!