Det gör mig förbannad


Grrrr nu har jag varit irriterad i flera dagar, faktiskt sen i torsdags när jag och C var iväg på Yohio. Där såg jag två små tjejer runt 7-9-års åldern som hade vadderade bh:ar. Det var inte så svårt att se i deras tunna vita linnen. Jag menar, hallå!!!! Vad håller föräldrarna på med???!!! Varför???!! Varför köper man vadderade bh:ar så att det ska se ut som om barnet har bröst??? Nej dessa barn var INTE så pass utvecklade så att det behövdes någon bh. Det såg för jäkligt ut ! Jag anser att det är lata föräldrar dom är livrädda för konflikter som köper dessa, "för alla andra har", till sina barn. Helt jäkla sinnessjukt. Jag förstår inte hur dom tänker???

Jag har ju sett debatter om dessa bh:ar på tv men inte sett dem på några barn här omkring. Tills nu. Jag har innan bara kämpat med att inte tillåta trekantsbikinis till barnen. Tycker även det är helt absurt. Men nu är det svårt att hitta vanligt raka bikinis till tjejerna, men jag ger mig icke. Tillslut brukar jag hitta några. Jag tar gärna striden om vadderade bh:ar med mina tjejer också om det bli aktuellt. Det är helt enkelt inte ok än.

Varför ska man framhäva barnen som sexobjekt??!!!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


annelie

Du menar inte att det ens FINNS vadderade bh till 8-9-åringar??! Men det är ju helt galet!
Det är väl en grej om barnen vill klä ut sig och "känna på" hur det ska komma att bli en gång, med bh fullproppade med strumpor och allt man försökte, men det var ju i hemmets trygga vrå.
Världen är helt enkelt helt åt h...vete, och en stark kvinnorörelse behövs mer än någonsin!

2013-07-31 | 15:45:02




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!