Bvc, ägg och syskonkärlek


Fy jag har åkt på en jöbbig förkylning. Näsa och ögon rinner på kapp. Men jag hoppas snart den börjar ge med sig så jag kan sitta ute och lapa sol igen. Nu undviker jag helst solen.
Trots detta var jag tvungen att ta mig till tanum idag. Greta skulle vägas, mätas och få sprutor. Höll mig på avstånd från alla andra bebisar, hoppas inga basilusker hoppade så långt.
Sprutorna klarade hon bra, blev bara ledsen en kortis. Det som är bra på detta bvc är att de är två som tar sprutorna på samma gång så barnen. Går upp i vikt och växa är hon bra på, nu väger hon 7,5 kg och är 67cm lång.
Tyvärr blev hon lite kinkig nu på kvällen och ingenting var bra. Förmodar att hon har lite ont i låren så hon fick faktiskt lite alvedon. Och nu sover hon gott.

Till något helt annat!! Vi har igång en äggkläckningsmaskin här hemma (i vardagsrummet) och nu är vi på de sista dagarna. Det har börjat pipa från äggen. Detta är ju bara så spännande!! Har sett att två ägg har fått små sprickor :) . Självklart ska ni få se de små liven sen, om de klarar sig vill säga. Vi har aldrig gjort detta innan. Är ju massor att tänka på. Jag återkommer!


Jonte och Greta myser innan Jonte ska gå och lägga sig. När man ser denna kärlek mellan barnen så stannar tiden och man blir helt varm i hjärtat.


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


isa

Fiiina dom är:)

2013-06-06 | 15:33:45




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!