Ja skall giva dig på moppo!


Liten vaknade kl 5.55 och skulle ha mat, nästan 8 h timmar sen sist. En vrålhungrig bebis skulle därför äta i en halvtimme. Jonte, som är av den morgonpigga sorten, kom nerstrosande kl 6.05 och sa godmorgon med världens smile. Eftersom han ju skulle till skolan så var det ju ingen idé att somna om och liten verkade dessutom för pigg för att gå med på att läggas igen. Så det fick bli lite frukost och morgonkollen på nätet medan liten kollade in de roliga leksakerna jag hängt upp i öppningen in till köket. Där satt hon en stund i sin babysitter och berättade för grodan om nattens drömmar. Plötsligt blev det tyst och det visade sig att det nog var för tidigt i alla fall att starta dagen. Så jag bar in henne i sängen igen.
Bara 15 min senare gick Jonte till bussen och jag smög mig in till sängen igen. Jag ser att hon fortfarande sover. Men så fort jag la huvudet på kudden så hör jag hennes små väsanden, "tro inte att du får sova morsan". Är det en bebis med superhörsel man fått? Jag ligger tyst och låssas som om jag inte har hört henne. "Tro inte att du kan lura mig morsan" väser hon då, "du vet vem som bestämmer. Nu gör du dom jag säger annars skall ja giva dig på moppo!" ........ Det är en översittarbebis med superhörsel jag fått!


Söt men inte ett dugg oskyldig...


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!