Snart skallig


Tror helt klart det beror på amningen. Men frågan är ju denna; om jag fortsätter amma kommer jag bli skallig då??
Mitt hår faller av i drivor. Nu när jag känner på det så känns det tunt och jag tror minsann jag tappat hälften. Ja lite fåfäng är jag och håret vill jag ha kvar!

Har någon annat varit med om detta? Och kom ert hår tillbaka och i så fall hur lång tid efter??
Tacksam för svar

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Hanna

Man tappar inte håret när man är gravid så när man väl börjar tappa är det ju en del som ska ramla. Tappar normalt 80-100 hårstrån per dag och om du inte tappat på några månader blir det ju en del.

2013-05-23 | 15:21:37
isa

Ja du Hanna...det beror nog på stress osv. om håret faller av under graviditeten. Jag tappade en hel del när jag var gravid och så blev det galet mycket under amningen. Trodde också att jag skulle bli skallig...men det kommer tillbaka. Man får ha lite konstigt flygigt utväxthår som spretar åt alla håll ett tag bara. Kram på dig syster.

2013-05-24 | 15:56:59




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!