Vem bestämmer?


Vem bestämmer vem som har rätt att må dåligt? För visst är det väll alltid någon som har det värre? Ska det vara en enda person som får stå där och må dåligt då eller? Det kan ju bara vara mest synd om en person här i världen.
Jag har berikats med världens finaste och underbaraste barn, men jag får tycka att vissa dagar är jobbiga fast det finns de som inte har haft samma tur som mig.
Jag är gift med den bästa mannen som finns. Men jag kan ändå få gnälla på att han inte plockar bort efter sig fast det finns dom som är ihop med idioter.
Jag bor i ett hus men får ändå gnälla på att det är skitjobbigt att skotta infarten ,fast det finns de som är hemlösa.
Jag kanske är förkyld någon gång men jag får ändå tycka synd om mig själv trots att det finns de som drabbats av något betydligt värre.

Jag tycker att man borde tänka sig för innan man säger åt folk att sluta klaga och deppa för det finns de som har det värre, när det sen är de som sitter och gnäller.
Det finns ALLTID någon som har det värre.
Man kan inte gå och tänka på hur man hade gjort i en annans persons liv. Vilka val man hade gjort och hur tacksam man hade varit för vissa grejer. Man vet inte hur det är att leva någon annans liv. För inte hade du känt likadant om du inte hade varit med om det du hade gått igenom.
Visst ska man vara glad för det man har men att gnälla och må dåligt ibland det hör till livet. Så se inte ner på någon annan för att den för dig har ett mindre viktigt problem. Vi måste lära oss att acceptera varandra istället.

Detta har jag tänkt på länge. Så många tragedier som händer runtom i världen och bland nära och kära. Man funderar på just detta ,om jag får klaga och må dåligt över något över huvudtaget. Men man kan inte tänka så. Jag måste lära mig att gå igenom mina kriser och bli starkare av det. Visst tar man lärdom av andra men mycket måste man gå igenom själv för att förstå.
Man kan inte heller förvänta sig att alla ska förstå vad man går igenom och det måste också vara ok.

Hur ser du på detta?

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Cilla

Helt rätt :)

2013-05-06 | 07:19:20
annelie


Gläd dig med de som gläder sig,
gråt med de som gråter.

Enkelt egentligen - och ingen jämförelse behövs!

Kram

2013-05-14 | 18:19:12




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!